دانلود نمونه سوالات کتاب مبانی روانشناسی اسلامی

دانلود نمونه سوالات کتاب مبانی روانشناسی اسلامی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
10,000 تومان 5,800 تومان

کاربران گرامی محتوای این فایل دانلود نمونه سوالات تشریحی با جواب کتاب مبانی روانشناسی اسلامی محمد خدایاری فرد، مسعود آذربایجانی و روح الله شهابی می باشد که با فرمت پی دی اف در ۶ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

دانلود نمونه سوالات کتاب مبانی روانشناسی اسلامی:

۱.محورهای ارزیابی معنوی مذهبی را نام ببرید؟

۱.خردسنجی عقلانیت/ پختگی ۲.جهان بینی الهی ۳ .شناخت مذهبی ۴ .هویت مذهبی. ۵.خداپنداره ۶.سبک حل مسئله مقابله مذهبی ۷.بررسی نحوه گفتگوهای فرد با خداوند ۸.همگونی سبک زندگی با ارزش ها ۹.رغبت ها و تعلقات مذهبی ۱۱ .پایبندی های مذهبی ۱۱ .تحول روانی معنوی.
۲ .شناخت مذهبی یعنی چه؟

شناخت مذهبی به معنای میزان آشنایی دقیق فرد با مبانی دینی خود است. این شاخص از طریق مطالعه، تحصیل مستقیم و غیرمستقیم به نحوی که در رفتار فرد ظاهر باشد، بستگی دارد.

۳.خداپنداره را تعریف کنید؟

خدا پنداره یا همان پندار ذهنی از خداوند که در ذهن فرد بنا بر تجربه های زیسته، شکل گرفته است. و عبارت است از ادراک ها و وانمودهایی که فرد از خدا دارد. خدا در ذهن افراد معمولا به عنوان عشق، مهربانی آمرزنده و برای برخی دیگر؛ ارزشمند، انتقامجو، و نادیدنی ادراک می شود. عوامل مختلفی روی ادراک فرد از خدا تاثیر می گذارد. از جمله آنها، روابط والدین، روابط فرد با افراد و گروه های مهم زندگی، و از بین عوامل مختلف تقش حرمت خود و رابطه با والدین برجسته تر است. کسانی که از والدین خود عشق تغذیه پرورندگی دریافت کرده اند، دارای حرمت خودبالایی هستند. تمایل دارند خدا را به عنوان عشق، پذیرنده، مهربان و بخشنده ببینند.

۴.جهان بینی الهی را توضیح دهید؟

مجموعه باورهای بنیادین فرد است که به واسطه آنها خلقت خود، جهان و جایگاه هدف خلقت را مشخص می کند.

جهان بینی مذهبی اصول باورهای مذهبی فرد را مشخص می کند.

مطالعه بیشتر