خلاصه کتاب مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی علاقه بند ویراست ششم

خلاصه کتاب مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی علاقه بند ویراست ششم
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4M
نویسنده
دسته بندی
30,000 تومان 19,000 تومان

کاربران گرامی،محتوای این فایل با کیفیت ترین و جامع ترین جزوه و خلاصه کتاب مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی دکتر علاقه بند ویراست ششم می باشد که با فرمت pdf بصورت تایپ شده تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

در نیم قرن اخیر ، شیوه های مدیریت و رهبری در نظام های آموزشی ، دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای شده است. مطالعه تطبیقی تاریخ مدیریت آموزشی در نظام های آموزش و پرورش کشورها ، به وضوح نشان می دهد که تحول اندیشه های مدیریت در آموزش و پرورش نیز مانند سایر زمینه های فعالیت اجتماعی ، در ۳ مرحله اتفاق افتاده که با استفاده از طبقه بندی “مهارت های سه گانه مدیریت” آن ها را مراحل “فنی ، انسانی و ادراک (یا مفهومی)” نامید.

فهرست فصول جامع ترین خلاصه کتاب مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی علاقه بند ویراست ششم:

فصل ۱

زمینه مدیریت آموزشی

فصل ۲

جایگاه نظریه در مدیریت آموزشی

فصل ۳

نظریه سازمان و مدیریت

فصل ۴

نظریه بروکراسی

فصل ۵

نظریه های رفتاری

فصل ۶

نظریه سیستم ها

فصل ۷

نظریه سیستم اجتماعی

فصل ۸

مفهوم ها و نظریه های جدید

فصل ۹

مدیریت و رهبری آموزشی

فصل ۱۰

بازنگری و ترکیب مفاهیم و مدل ها

نظریه رفتاری
نگرش رفتاری در مدیریت از اوایل سال ۱۹۵۰ شکل گرفت. خصیصه اصلی این حرکت کاربرد روش تحقیق علمی در مطالعه واقعیتهای محیط کار و کشف روابط علی میان آنهاست. برای همین هم از نظریه های جامعه شناسی، روانشناسی و مردم شناسی، برای بسط و گسترش دانش رفتاری در محیط کار سازمانها استفاده به عمل میآید. نظریه رفتاری معاصر در مدیریت که عموماً به عنوان رفتار سازمانی مشهور است، بر آن است که رفتار در سازمانها بسیار پیچیده تر از آن است که طرفداران نهضت روابط انسانی تصور میکردند. در این نظریه علمای رفتاری از طریق تحقیقات خود در انواع سازمانها بر دانش و معرفت مدیریت در زمینه رفتار سازمانی افزودند. جامعه شناسان با مطالعه گروهها، الگوهای فرهنگی، انسجام و همکاری گروه، به شناخت ساختار سازمان کمک کردند و روانشناسان با پژوهش در رفتار عقلانی، ماهیت رهبری و انگیزش به فهم و درک رفتار انسان در سازمان مساعدت رسانده اند.

مطالعه بیشتر