دانلود پاورپوینت بازاریابی و مذاکره تجاری با تاکید بر محصول فرش

دانلود پاورپوینت بازاریابی و مذاکره تجاری با تاکید بر محصول فرش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
39,000 تومان 23,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این پست دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین فایل پاورپوینت بازاریابی و مذاکره تجاری با تاکید بر محصول فرش می باشد که با فرمت ppt در ۷۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

دانلود پاورپوینت بازاریابی و مذاکره تجاری با تاکید بر محصول فرش:

مذاکره چیست؟

مباحثه

گفتمان

مناظره

جدل

گفتگو برای رسیدن به توافق
تعامل برای اخذامتیاز
گفتگو برای رسیدن به موفقیت
برقراری ارتباط برای رسیدن به توافق

انواع موضوعی مذاکره

  • دیپلماتیک (سیاسی)
  • تجاری (کسب و کار)
  • حل اختلافات…… خانواده

انواع روشهای مذاکره

  • مذاکره غیراصولی

برنده شدن یا معامله به هرترتیب

برد – باخت

باخت – برد

باخت – باخت

  • مذاکره اصولی

برد – برد

روش برد – باخت

دراینجا یک طرف مذاکره می‌برد و طرف دیگر می‌بازد نتیجه به این بستگی دارد که کدام طرف قوی تر است.

افرادی که مذاکره را با دادن نظریات خود به طور مصمم شروع می‌کنند خود را برای یک مذاکره برد- باخت آماده کرده‌اند. در هر صورت باید دانست که چنین روشی به ندرت می‌تواند باعث ایجاد سازگاری درازمدت شود.

روش باخت – باخت

  • در این حالت دو طرف مذاکره چیزهایی را از دست می‌دهند. بهترین مثال این حالت مصالحه است. همواره به ما گفته شده که مصالحه چیز خوبی است اما اگر به آن فکر کنید می‌بینید که در اکثر مواقع دو طرف مذاکره به چیزی بسیار کمتر از آنچه در آغاز مورد نظرشان بوده است دست یافته‌اند.
  • یک اتحادیه کارگری که با درخواستهای غیر معقول خود سبب تعطیلی کارخانه‌ای می‌شود یا دو همکار که همیشه با هم نزاع دارند و دست آخر هر دو ضرر می‌کنند مثالهایی از بازی باخت- باخت هستند.

روش برد- برد

این بهترین نوع مذاکره است. چون در آن، دو طرف مذاکره به نتیجه‌ای رضایت بخش رسیده‌اند. یک مذاکره کننده خوب نباید با دیدگاه «من یا ما، علیه او یا آنها» مذاکره کند.
دیدگاه او باید «ما علیه مساله» باشد. اگر دو طرف مذاکره اهداف مشابهی داشته باشند احتمال بیشتری هست که هر دو از مذاکره نفع ببرند. آنها باید در این اندیشه باشند که هر دو طرف از مذاکره‌اشان سود ببرند.

مطالعه بیشتر