کاربران گرامی ،محتوای این پست دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین فایل پاورپوینت سکوت سازمانی Organizational Silence می باشد که با فرمت ppt در ۳۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
جامع ترین فایل پاورپوینت سکوت سازمانی Organizational Silence در ۳۰ اسلاید قابل ویرایش :
سکوت سازمانی چیست؟
پیندر و هارلوز:
سکوت سازمانی را خودداری کارکنان از بیان ارزیابی های رفتاری ، شناختی و اثر بخش در مورد موقعیت های سازمان تعریف می کنند.
انواع سکوت سازمانی:
۱-سکوت مثبت
۲-سکوت منفی
سکوت سازمانی در دو دسته به صورت سکوت مثبت و منفی تقسیم بندی می گردد.
لازم به ذکر است که سکوت سازمانی به صورت مطلق پسندیده و یا ناپسند نیست.گاهی اوقات لازم است که در سازمان سکوت کرد و دم نزد و گاهی هم بالعکس.
موارد سکوت سازمانی مثبت:
۱-حفظ وحدت:
در سازمان هنگامی که صحبت کردن، باعث بروز اختلاف و ازبین رفتن وحدت می شود باید سکوت کرد.
۲-راز داری:
این مقوله نیز در دو محور حفظ اسرار شخصی و حفظ اسرار سازمان است. و احتمال شایسته تر دیده شدن برای پست ریاست ، که در مورد اول و دوم سکوت صحیح است و مورد سوم تواضع می باشد.
۳-نداشتن علم:
صحبت نکردن فرد در خصوص موضوعاتی که درباره آنها دانش و آگاهی لازم را نداشته باشد.
راهکار برداشتن موانع سکوت سازمانی(الگوی کورت لدین):
خارج شدن از انجماد ایجاد شده
حرکت در جهت برداشتن موانع این سکوت و فرهنگ سازی در این زمینه
انجماد مجدد بعد از اصلاح موارد و تثبیت فرهنگ اظهار نظر در زمینه های مرتبط با مباحث کاری
انواع سکوت سازمانی منفی:
۱-سکوت در برابر ظلم
۲-سکوت در برابر امر به معروف و نهی از منکر
۳-سکوت در مقابل بیان حق و حقیقت
۴-سکوت در نصیحت و اندرز
۵-سکوت در ارائه مشاوره
۶-سکوت در شفاف سازی مسائل