کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود پاورپوینت فصل ۵ کتاب بازاریابی صنعتی کریشنا هاوالدار با ترجمه محمدعلی عبدالوند، هاشم نیکومرام با عنوان : اطلاعات بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی می باشد که با فرمت ppt در ۲۶ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
بخشی از متن پاورپوینت فصل ۵ کتاب بازاریابی صنعتی کریشنا :
ماهیت تحقیقات بازاریابی در محیط بازاریابی صنعتی
تحقیقات بازاریابی عبارت است از هدف و فرایند سیستماتیک کسب کردن، تجزیه و تحلیل و گزارش داده یا اطلاعات برای تصمیم گیری در بازاریابی. تحقیقات بازاریابی صنعتی یکی از منابع اطلاعات بازاریابی صنعتی است. تحقیقات بازاریابی به مطالعات دوره ای می پردازد تا داده ها را با هدفی خاص گرداوری و تجزیه و تحلیل کند.
تفاوت بین تحقیقات بازاریابی مصرفی و صنعتی
.۱ در بازاریابی صنعتی، اتکاء بیشتری بر داده های دست دوم، تحقیقات اکتشافی و نظر متخصصین وجود دارد.
.۲ به دلیل ماهیت فنی بسیاری از کالاهای صنعتی، شناخت عوامل فنی برای تحقیق صنعتی اهمیت فراوانی دارد.
.۳ مدیران شرکت های تولید کننده محصولات صنعتی بطور عام مطالعات تحقیقات بازاریابی کمتری در مقایسه با مدیران بازاریابی شرکت های تولیدکننده کالاهای مصرفی انجام می دهند
.۴ در مقایسه با روش های مورد استفاده برای گردآوری داده های اولیه، در بازاریابی صنعتی بر روش توصیفی تأکید بیشتری می شود.
.۵ تفاوت های موجود در ابعاد روش توصیفی شامل: اندازه نمونه، همکاری و در دسترس بودن پاسخ دهندگان و تعریف پاسخ دهندگان می باشد.
چشم انداز تحقیقات بازاریابی صنعتی۱
توسعه امکانات بالقوه بازار – بازاریاب های صنعتی به اطلاعات فروش و امکانات بالقوه سود الاها و بازارها در حال و آینده نیاز دارند. این اطلاعات در مورد اینکه چه میزان از منابع باید به بازارهای فعلی تخصیص یابد، چه کالاهایی باید کنار گذاشته شود و به چه کالاها و بازارهایی باید وارد شد، مفید خواهد بود…