کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود پاورپوینت بخشی از فصل ۱۲ کتاب سازمان و مدیریت در آموزش و پرورش دکتر احمد صافی می باشد که با فرمت ppt در ۵۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
بخشی از متن فصل ۱۲ کتاب سازمان و مدیریت در آموزش و پرورش احمد صافی ppt:
مشکلات مدیران مدارس
مدیران مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهر و روستا، دخترانه و پسرانه با مشکلات مختلفی مواجه هستند که موجب شده است نتوانند اهداف واحد آموزشی خود را بخوبی محقق سازند.
نتایج حاصله از یک پژوهش که در تهران انجام شده است. مدیران مدارس مشکلات و موانع موفقیت خود را به شرح زیر ذکر کرده اند:
۱_کمبود امکانات(فضا، تجهیزات و بودجه)
▪ نور و عوامل مربوط به آن مانند میزان و شدت نور، نوع نور(طبیعی یا مصنوعی)؛
▪ ابعاد ظاهری کلاس شامل دیوار، درب و کف کلاس، سرانه مساحت و سرانه فضا؛
▪ حرارت و تهویه کلاس؛
▪ صدا و عوامل مربوط به آن؛
▪ سازماندهی و آرایش کلاس؛
▪ تجهیزات آموزشی شامل تخته سیاه و رسانههای آموزشی.
درباره کتاب
از میان انواع مدیریت ، مدیریت آموزشی ، با اهمیت ترین ، موثرترین و ظریف ترین نوع مدیریت است که موضوع آن “انسان ” است انسانی که در مدارس و موسسات آموزشی وارد شده و نیازمند تعلیم و تربیت و رشد ابعاد جسمانی ، عاطفی ، عقلانی و اخلاقی است . مدیریت در سازمان گستره اموزش و پرورش در حقیقت کوششی است بخردانه برای بالا بردن کیفیت تعلیم و تعلم انسان هایی که بار سنگین تحول و پیشرفت فردی و جمعی را بر دوش دارند . مدیریت کار ساز و کار آمد در سازمان های آموزش و پرورش می تواند به بالا بردن درجه رضایت معلمان از کار ، پیوند استوار با اولیای دانش اموزان و تقویت انجمن های اولیا و مربیان، کاهش افت تحصیلی ، نوآوری و خلاقیت در روش ها ، بهره گیری بهینه از منابع انسانی و مالی و بالاخره به شکوفایی شخصیت کودکان ، نوجوانان و جوانان یاری رساند
این کتاب شامل ۱۴ فصل می باشد:
فصل ۱
کلیاتی درباره سازمان ها
فصل ۲
کلیاتی درباره مدیریت
فصل ۳
سازمان آموزش و پرورش (اهمیت ، انواع و شیوه های اداره آن )
فصل ۴
مدیریت و رهبری در موسسات آموزش و پرورش
فصل ۵
نظریه بوروکراسی و کاربرد آن در مدیریت آموزشی
فصل ۶
نظریه روابط انسانی و کاربرد آن ها در سازمانهای آموزش وپرورش
فصل ۷
نظریه سیستمی و کاربرد آن در سازمان های آموزش و پرورش
فصل ۸
نظریه تصمیم گیری و کاربرد آن در سازمان های آموزشی و پرورشی
فصل ۹
وظایف عمده مدیران آموزشی
فصل ۱۰
مهارتهای مدیران آموزشی
فصل ۱۱
سازمان و قوانین آموزش و پرورش در ایران
فصل ۱۲
مدیریت و سازماندهی مدارس در ایران
فصل ۱۳
راه ای ایجاد تحول در نظام اداری اموزش و پرورش و اداره مدارس
فصل ۱۴
اسناد تحولی آموزش و پرورش و جایگاه مدیریت آموزشی و آموزشگاهی در آن ها