کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود پاورپوینت فصل دوم کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته داریوش نوروزی ، الهه ولایتی، محمدرضا وحدانی اسدی می باشد که با فرمت ppt در ۲۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
معرفی کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته
در کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته، نویسنده تلاش کرده است با توجه به ماهیت پویای تکنولوژی و مسائل و سردرگمیهایی که این تغییرات گسترده برای کسانی که در این حوزه فعالیت دارند ایجاد میکند، با تشریح و تحلیل تکنولوژی آموزشی، تفکری ساختاری در ذهن خواننده ایجاد کرده و او را از سردرگمی نجات دهد. کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته داریوش نوروزی نگاهی تحلیلی به تکنولوژی آموزشی دارد و به خواننده کمک میکند تا تحلیل خود را از این علم با خواندن محتوای کتاب به دست آورد.
کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته، از ۲۲ فصل تشکیل شده است که هر فصل با مقدمهای از مطالب آن بخش و اهدافی که در آن فصل مدنظر است، آغاز شده و در پایان، خلاصهای از فصل تحت عنوان نتیجهگیری و خودآزمایی از مطالب آموزشدادهشده ارائه میشود. سعی نویسنده بر آن بوده است که تا حد امکان، محتوای کتاب ساختاریافته باشد تا تفکری که کتاب مدنظر دارد، بهخوبی در ذهن خوانندۀ آن حک شود.
این کتاب برای چه افرادی مناسب است؟
دانشجویان مقاطع مختلف علوم تربیتی: به دلیل محتوای تحلیلی و قابلقبول برای سطوح دانش مختلف، این کتاب مناسب دانشجویانی است که علاقه دارند از این علم گسترده بیشتر بدانند، دانش خود را در این زمینه افزایش دهند و همزمان نظمی در ذهن خود در این حیطه ایجاد کنند.
بخشی از متن پاورپوینت فصل دوم کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته داریوش نوروزی :
فصل دوم: تاریخچه تکنولوژی و طراحی آموزشی
تاریخچه رسانه آموزشی
- رسانه آموزشی به عنوان ابزاری فیزیکی تعریف می شود که از طریق آن به یادگیرندگان آموزش داده می شود (ریزر و گانیه، ۱۹۸۳).
- رسانه آموزشی به عنوان ابزارهای فیزیکی (به غیر از معلم، کچ و تخته، و کتاب درسی) تعریف خواهد شد که از طریق آنها آموزش به یادگیرندگان عرضه می شود.
موزه مدارس
- اولین موزه در سال ۱۹۰۵ در سنت لویس باز شد تا کنون تعداد کمی از این موزه ها تأسیس شده اند.
- ساتلر (۱۹۹۰) مواد آموزشی موجود در مدارس را به عنوان مواد تکمیلی تلقی می کند.
- هینچ (۱۹۷۰) معلم و کتاب درسی را به عنوان رسانه منظور داشت. اما این دیدگاه در جامعه آموزش و پرورش در شکل گسترده خود پذیرفته نشد.