پاورپوینت روش های نوین تدریس در ۱۴۳ اسلاید قابل ویرایش

پاورپوینت روش های نوین تدریس در ۱۴۳ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
PPT
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
31,000 تومان 18,900 تومان

کاربران گرامی ، محتوای این پست دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت روش های نوین تدریس می باشد که با فرمت ppt در 143 اسلاید قابل ویرایش به شرح ذیل تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت روش های نوین تدریس در ۱۴۳ اسلاید قابل ویرایش:

مباحثی که دراین دوره(ترم) ارایه می گردد:

الف:پیش نیازها:
یادگیری ومفاهیم آن ؛ تعریف یادگیری ؛ تعریف تدریس ؛ تعریف الگو ؛ تعریف الگوی تدریس ؛ تعریف روش تدریس ؛عوامل مؤثر بر تدریس ؛ تفاوت بین تدریس ویادگیری ؛ ارتباط و اثر آن در فرایند تدریس – یادگیری
ب)مهارت های آموزشی تدریس:
1- مهارت های آموزشی پیش از تدریس (طراحی آموزشی )
2- مهارت های آموزشی ضمن تدریس (الگوها و روش های تدریس)
3- مهارت های پس از تدریس (ارزشیابی )

یادگیری و مفاهیم آن:

شما به عنوان دانشجو ،معلم یا پدر و مادر ممکن است روزانه چندین بار کلمه«یادگیری»را بکار ببرید.ممکن است مفهوم آن را آنگونه که در روانشناسی تربیتی مطرح است،ندانید.بهرحال ، اگر بخواهید تدریس کنید یا حتی به یاد گیری کودکی کمک کنید،نیازمند دانستن مفهوم صحیح یادگیری هستید.برای یادگیری تعاریف متعددی ارایه شده است .اکثر مردم ومعلمان یادگیری را عبارت از«کسب اطلاعات ،معلومات یا مهارت های خاصی »می دانند.عده ای یادگیری را «انتقال مفاهیم علمی از فردی به فرد دیگر» تصور می کنند.در چنین برداشتی از یادگیری ،ذهن شاگرد به منزلۀ انبار یا مخزنی خالی تصور می شود که باید بوسیلۀ معلم پر شود .

تعریف : یادگیری

  • یادگیری یک جریان اساسی رشد و تکامل انسانی از بدو تولد تا مرگ است.
  • یادگیری عبارت است از : تغییر در رفتار که برخاسته از تجربه باشد.

جامع ترین تعریفی که تاکنون از یادگیری ارایه شده است توسط دو روانشناس معروف به نام های هیگارد و مارکوئیزاست،که بدین شرح می باشد:

یادگیری عبارت است از فرایند تغییر نسباً پایدار در رفتار بالقوۀ فرد ،بر اثر تجربه .

مفاهیم موجود دراین تعریف عبارتند از:
فرایند
تغییر
نسبتاًپایدار
رفتار بالقوه
تجربه

خصوصیات و مشخصات یادگیری:

  • ۱-یادگیری باید هدفدار باشد.
  • ۲-یادگیری یک تجربه است.
  • ۳-یادگیری باید فعال باشد.

قوانین یادگیری:

  • ۱-قانون آمادگی:
  • به موجب این قانون یادگیرنده باید از لحاظ جسمی ، عاطفی ،ذهنی و عقلی به اندازه کافی رشد کرده باشد.تا بتواند آموختنی های معین را فراگیرد.
  • ۲-قانون تمرین:
  • برای ثبت یادگیری در ذهن تکرار و تمرین مهم است
  • ۳-قانون تأثیر:
  • ۴-قانون تقدم:
  • ۵-قانون شدت:
  • ۶-قانون تأخیر:

مطالعه بیشتر