مراسم و آیین شب یلدا

مراسم و آیین شب یلدا
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
1,700 تومان

در این پست مقاله مراسم و آیین شب یلدا در قالب ورد و قابل ویرایش با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید. در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 شرح مختصر مقاله مراسم و آیین شب یلدا:

شب یلدا یا شب چله آخرین روز آذرماه، شب اول زمستان و درازترین شب سال است.

ایرانیان باستان با باور اینکه فردای شب یلدا با دمیدن خورشید، روزها بلند تر شده و تابش نور ایزدی افزونی می یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می کردند.
این جشن در ماه پارسی «دی» قرار دارد که نام آفریننده در زمان قبل از زرتشتیان بوده است که بعدها او به نام آفریننده نور معروف شد.

نور، روز و روشنایی خورشید، نشانه هایی از آفریدگار بود در حالی که شب، تاریکی و سرما نشانه هایی از اهریمن. مشاهده تغییرات مداوم شب و روز مردم را به این باور رسانده بود که شب و روز یا روشنایی و تاریکی در یک جنگ همیشگی به سر می برند. روزهای بلندتر روزهای پیروزی روشنایی بود، در حالی که روزهای کوتاه تر نشانه یی از غلبه تاریکی.

پیشینه جشن:

یلدا و جشن هایی که در این شب برگزار می شود، یک سنت باستانی است. این

جشن مراسمی آریایی است و پیروان میتراییسم آن را از هزاران سال پیش در

ایران برگزار می کرده اند. یلدا روز تولد میترا یا مهر است. این جشن به اندازه

زمانی که مردم فصول را تعیین کردند کهن است.

مراسم و آیین شب یلدا

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.

مطالعه بیشتر