مقاله اعتیاد کار

مقاله اعتیاد کار
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
1,500 تومان

در این پست مقاله اعتیاد کار در قالب ورد و در ۲۲ صفحه قابل ویرایش آماده دانلود شده است در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل میتوانید این محصول را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

مقاله اعتیاد کار:

مقاله اعتیاد کار درامروزه کار جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان ها به حساب می آید . همه روزه افراد زمان زیادی از وقت خود را در سازمان ها می گذرانند . فشارها و خواسته های نامحدود سازمانی افراد را مجبور می کند که مدام در حال کار کردن باشند .

در نتیجه احتمال شکل گیری اعتیاد به کار در آن ها افزایش می یابد . پدیده اعتیاد به کار به ویژه در مشاغلی بیشتر مشاهده می شود که انرژی ذهنی بالایی را از فرد می طلبد . این پژوهش با اهداف مقایسه رابطه بین نگرش کارکنان نسبت به سازمان و مشارکت کار در آن با اعتیاد کاری در دو ماهه پالایشگاه نفت آبادان و اداره بندر خرمشهر صورت گرفته است.

حضور در محیط های کاری و مصرف بخش قابل توجهی از زمان روزانه برای انجام کار و دغدغه و اشتغالات ذهنی درباره فعالیت های کاری باعث شده است افراد زمان بسیار زیادی را به طور دلخواه و داوطلبانه به فعالیت های کاری اختصاص می دهند ، بدون آن که به اندازه مناسب و کافی به استراحت و تفریح پرداخته و زمانی را به خانواده و دوستان اختصاص دهند ، از این رو غالباً

استرس زیادی را تجربه نموده و کارشان موجب مشکلات جسمی و روانی برای

آنان می شود .

از این عده به عنوان معتاد به کار و ازاین خصیصه به اعتیاد به کار یاد می شود

در واقع مسئله اصلی تحقیق ، این است که پدیده اعتیاد به کار باعث ایجاد

مشکلات جسمی و روانی برای افراد و غفلت آن ها از خود و خانوادشان می

شود که شناسایی عوامل موثر بر شکل گیری اعتیاد به کار حائز اهمیت فراوان

است .

 

مطالعه بیشتر