دانلود مستندات ارتقاء رتبه به عالی شغل مامایی

دانلود مستندات ارتقاء رتبه به عالی شغل مامایی
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
19,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود مستندات ارتقاء رتبه به عالی شغل مامایی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل ستندات ارتقاء رتبه به عالی شغل مامایی در قالب فایل word و در ۶۴ صفحه قابل ویرایش تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

Related image

دانلود مستندات ارتقاء رتبه به عالی شغل مامایی

چکیده :

ماما وظیفهی مهمی در مشاوره و آموزش بهداشت، نه تنها برای زنان بلکه برای خانواده و جامعه دارد. علاوه بر این، وظیفه اصلی ماما آموزش دادن دوران بارداری و آماده کردن والدین برای پذیرش وظایف پدری و مادری است که می تواند به وظایف و مسؤولیت های بیشتری همچون تنظیم خانواده و مراقبت های کودک و در بعضی موارد به مشاوره در مورد بیماری های زنان نیز گسترش یابد. در واقع تمام نه ماه بارداری مادر، با حمایت های عاطفی، روانی و جسمی ماما به انجام می رسد.

بر خلاف باور عموم که ماما را مترادف با کلمه زایمان و به مفهوم مراقبت از دوران بارداری می دانند، حیطهی خدمات مامایی بسیار وسیع تر و از ابتدای تولد تا انتهای عمر است و ابعاد مختلف بهداشتی از جمله بهداشت باروری، مشاوره، آموزش و آگاهی در دوران بلوغ، ازدواج، بارداری و یائسگی را شامل می شود. قطعا این آموزش ها ضامن سلامت خانواده است.

در دنیا روزانه ۱۶۰۰ زن در اثر عوارض بارداری و زایمان جان خود را ازدست می دهند و بیش از ۹۹ درصد این مرگ ها در کشورهای در حال توسعه است. علت مرگ و میر مادران خونریزی، زایمان سخت، فشار خون بالا، عفونت و عوارض سقط های غیر بهداشتی است و بسیاری از این مرگ ها قابل پیشگیری است. با مرگ مادر، خانواده عضو اصلی خود را از دست داده و بقا و آموزش کودکان نامعلوم می شود. با برنامه ریزی دقیق و انجام مراقبت های لازم در این دوران می توان به پیشگیری از مرگ مادران که یکی از اهداف مهم کشور هاست، دست یافت. ماما به عنوان عضو اصلی در مراقبت از مادر نقش مهمی در این خصوص ایفا می کند.

مطالعه بیشتر