جامع ترین پاورپوینت درباره بیماری سوزاک

جامع ترین پاورپوینت درباره بیماری سوزاک
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
1,500 تومان

توضیحات فایل

جامع ترین پاورپوینت درباره بیماری سوزاک

دانش پژوهان گرامی و دانشجویان ارجمند در این قسمت فایل پاورپوینت درباره بیماری سوزاک در ۱۶ اسلاید آماده دانلود شده است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫سوزاک‬‎

معرفی بیماری:

سوزاک یکی از بیماری های مقاربتی شایع است که در مردان باعث اورتریت قدامی و در زنان موجب اورتریت و آندوسرویسیت می گردد. مطالعات اپیدمیولوژیک حاکی از ارتباط جالب توجه عفونت گونوکوکی و عفونت ناشی از ویروس عامل ایدز است. نشان داده شده است که زنان روسپی مبتلا به سوزاک نسبت به عفونت ناشی از اچ ای وی حساس تر بوده اند.

عامل یا عوامل اتیولوژیک:

عامل آن دیپلوکوک گرم منفی نایسریا گونورا است که به طور طبیعی در سطوح مخاطی اپیتلیوم استوانه ای ساکن است و معمولا در اثر تماس جنسی به دیگران منتقل می شود. سایر عفونت های اولیه ناشی از این باکتری عبارت است از پروکتیت، فارنژیت، کونژونکتیویت، ولوواژینیت.

ضمنا در اثر انتشار مستقیم میکروارگانیسم به سایر نقاط بدن، گاه عوارض دیگری نیز بروز می نماید: اپیدیدیمیت، پروستاتیت، آبسه ی غدد بارتولن، سالپنژیت و پری هپاتیت.

سیر طبیعی:

اولین نشانه ها به صورت ترشح چرکی مجرا یا سوزش ادراری و یا هر دو تظاهر می نماید.حدود ۱۰۰ درصد موارد عفونت در مردان و۵۰ درصد در زنان، بدون علائم بالینی است.

سیر طبیعی عفونت گونوکوکی ژینتال در زنان هنوز به خوبی شناخته نشده است ولی محل اولیه استقرار عفونت، ناحیه آندوسرویکس است و احتمالا مجرا و رکتوم از طریق تماس بعدی با ترشحات آلوده واژن، گرفتار می گردد.

عده ی کثیری از زنان آلوده، بدون علامت هستند و موارد بالینی، ممکن است به

صورت افزایش ترشحات واژن، تکرار ادرار و بی نظمی قاعدگی بروز نماید.

جامع ترین پاورپوینت درباره بیماری سوزاک

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک

نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر

مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس

باشید.

 

 

مطالعه بیشتر