کامل ترین متن تحقیق در مورد آشنایی با سازمان ثبت احوال کشور

کامل ترین متن تحقیق در مورد آشنایی با سازمان ثبت احوال کشور
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
70,000 تومان 5,900 تومان٪92 تخفیف

 توضیحات فایل:

کامل ترین متن تحقیق در مورد آشنایی با سازمان ثبت احوال کشور

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود تحقیق در مورد آشنایی با سازمان ثبت احوال کشور در قالب ورد و در ۳۱ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

نوع فایل: doc (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه : ۳۱ صفحه

تحقیق در مورد آشنایی با سازمان ثبت احوال کشور

سازمان ثبت احوال کشور در حال حاضر به صورت سازمانی با شخصیت حقوقی مستقل می  باشد که از لحاظ اداری مالی، اجرائی، وظایف و مسئولیتهایی که به عهده دارد بر این استقلال متکی است. سازمان مذکور تابع وزارت کشور است و یک سازمان متمرکز محسوب می شود. کلیه ادارات ثبت احوال تابع اداره مرکزی بوده و ملزم به رعایت و اعمال قوانین و آئین نامه های مصوب در سطح کل کشور می‌باشند. بدلیل حجم خدمات سجلی ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور به آحاد مردم طبق آخرین بررسی ها این سازمان در حال حاضر پر مراجعه ترین سازمان دولتی می باشد.

تاریخچه  در سال ۱۳۰۴ بنا به تصویب هئیت دولت اداره سجل احوال در وزارت کشور تاسیس شد و از آن تاریخ اولین بار در شهر تهران مامورین شهرداری با تنظیم اسناد و توزیع شناسنامه بین مردم مبادرت به ثبت وقایع چهارگانه در دفاتر مربوط کردند. قانون مصوب ۲۴ خرداد ۱۳۰۴ نیز مقرر نمود از تاریخ تاسیس اداره ثبت احوال در هر منطقه تمام اتباع ایران باید شناسنامه بگیرند و بدنبال آن وزارت کشور اداراتی بنام اداره سجل احوال در شهرستانها دایر و شروع به صدور شناسنامه و ثبت وقایع مزبور نمود براساس قانون مصوب ۲۰ خرداد ۱۳۰۷ اداره کل آمار و ثبت احوال بنام اداره کل احصائیه و سجل احوال تابع وزارت کشور تاسیس و مستقلاً شروع بکار نمود بعد از آن نیز در تاریخ ۱۳۱۹ قانون و آئین نامه تهیه و تدوین و پس از سیر مراحل قانونی به ثبت احوال ابلاغ و با عنوان اداره کل آمار و ثبت احوال تغییر نام یافت.

فهرست وظایف:

۱- ثبت واقعه ولادت و صدور شناسنامه

۲- تعویض شناسنامه های در دست مردم

۳- ثبت واقعه وفات و صدور گواهی وفات.

۴- تنظیم اسناد دفاتر ثبت احوال و نگهداری آن

……………….

مطالعه بیشتر