خانواده‌ درمانی آلن کار

خانواده‌ درمانی آلن کار
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,500 تومان

توضیحات فایل:

خانواده‌ درمانی آلن کار

کاربران گرامی،در این بخش فایل ورد خانواده‌ درمانی : مفاهیم، فرایندها و روش‌ها آلن کار بهمراه نمونه سوالات تشریحی بدون پاسخنامه شامل ۵ فصل و یک نمونه گزارش خانواده درمانی و یک مثال از ترسیم خانواده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش آماده دانلود شده است که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

خانواده‌ درمانی اصطلاحی کلی است و به طیفی از روش‌های کار با خانواده‌های دارای مشکلات زیستی‌ـ‌روانی‌ـ‌اجتماعی Biopsychoscocial اطلاق می‌شود. در بستر گسترده خانواده‌درمانی، درباره اینکه چه مسائلی مهم تلقی ‌شود دیدگاه‌های بسیار متنوعی وجود دارد: برای نمونه: اقدامات درمانی باید از چه ترکیبی برخوردار باشد؛ چه منطق نظری داشته باشد و چه نوع پژوهشی از اعتبار این اقدامات درمانی حمایت می‌کند.

به‌نظر برخی از خانواده‌درمانگران، همه مشکلات انسانی، اساساً ارتباطی relational است؛ و بنابراین، خانواده‌درمانی اقدامی مناسب در همه جنبه‌های خانوادگی خواهد یود. به‌نظر برخی دیگر، زناشوئی ‌درمانی marital therapy و خانواده‌ درمانی، برای مشکلات ارتباطی خاص، یا در شرایط خاصی نظیر روان‌گسیختگی، schizophrenia  به عنوان یک درمان الحاقی برای دارو درمانی مناسب است.

به‌نظر برخی از خانواده‌ درمانگران، مشکل را به همان مسائلی محدود می‌کنند که درمانجویان (والدین، کودکان یا زوجین) مطرح می‌کنند. به‌نظر برخی دیگر، بهتر است مشکلات را متخصصان و با اصطلاحات روانپزشکی یا وضعیت‌های قانونی  نظیر وجود یک خانواده که در آن سوءاستفاده از کودک اتفاق افتاده و یا کودک در معرض خطر، یا شخصی الکلی «تحت آزمایش حسن رفتار و کسب صلاحیت، یا آزادی مشروط» probation مشخص کنند.

فهرست فصول فایل ورد خانواده‌ درمانی آلن کار:

فصل ۱

هدف‌های خانواده‌درمانی Family therapy در چرخه زندگی

فصل ۲

خاستگاه های خانواده درمانی

فصل ۳

نظریه‌هائی که تاکید آنها بر الگوهای رفتاری موجود در خانواده است

فصل ۴

نظریه هایی که بر نظام باورها تاکید دارند

فصل ۵

نظریه هایی که بر زمینه، بافت و یا سرشت تأکید دارند

مطالعه بیشتر