توضیحات فایل:
پاورپوینت گسترش عملکرد کیفیت
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل گسترش عملکرد کیفیت(QFD) به صورت کامل و جامع با فرمت ppt ،در حجم ۵۹ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.
تاریخچه QFD:
۱۹۶۶: آغاز اولین تلاشها به منظور استفاده از مفاهیم گسترش کیفیت توسط یوجی آکائو ۱۹۷۲: معرفی روش تکامل یافته در شرکت کشتیسازی کوبه QFD توسط یوجی آکائو ۱۹۷۸: تشکیل کمیتهای مستقل در مؤسسه کنترل کیفیت ژاپن (چاپ اولین کتاب) توسط دکتر آکائو و دکتر می زونو ۱۹۸۰: اهدای جایزه دمینگ به شرکت کابایا ۱۹۸۳: برگزاری اولین دوره آموزشی ۴ روزه QFD در امریکا توسط یوجی آکائو (از ۱۹۸۳ بیشتر شرکتهای امریکایی نظیر: دیایسی، جنرال موتورز، مزدا، موتورولا، کداک، زیراکس، آیبیام، هیولت پاکارد و… QFD را به کار گرفتند.)
۱۹۸۶: استفاده از این روش در شرکت فورد
۱۹۸۷: انتشار اولین کتاب QFD در آمریکا توسط باب کینگ
۱۹۸۹: برگزاری اولین سمینار سالیانه QFD
۱۹۹۰:ارایه نرم افزار QFD/Capture توسط موسسه GOAL/QPC
۱۹۹۷:تدوین اولین هندبوک QFD با عنوان The QFD Handbook
فهرست مطالب پاورپوینت گسترش عملکرد کیفیت:
مقدمه
تاریخچه پیدایش QFD
منافع QFD
مشتری مداری
کاهش زمان پیاده سازی
QFD و افزایش کارآیی:
طراحی سنتی در مقابل طراحی به کمک QFD
تشویق کار تیمی
تیمQFD
ایجاد مستند سازی
فواید QFD
معرفی QFD به سازمان
نمودار رادار
ندای مشتری (Voice of Customer):
انواع اطلاعات مشتری و نحوه گردآوری آنها
درک مشتری و خواسته های او
بررسی مقدماتی ندای مشتری با استفاده از جداول VOCT
طبقه بندی اطلاعات حاصل از جدول VOCT
طبقه بندی و سازماندهی خواسته های مشتری
تقسیم بندی نیازمندیهای مشتریان
مشخصه نیازهای اساسی :
مشخصه نیازهای عملکردی :
مشخصه نیازهای مهیج :
سوال های دو گانه کانو
خانه کیفیت (HOQ) HOUSE OF QUALITY
نمای کلی ماتریس خانه کیفیت
مراحل مختلف ایجاد خانه کیفیت
جدولنیازمندیهای مشتری
توضیحات فنی
مرحله سوم- توسعه ارتباط میان نیازهای مشتری و توضیحات فنی
ماتریس ارتباطات
مرحله چهارم- توسعه ارتباط متقابل بین توضیحات فنی
ماتریس همبستگی
مرحله پنجم- ارزیابی رقبا
ارزیابی رقبا توسط مشتری
ارزیابی رقبا توسط سازمان
مرحله ششم- اولویت بندی نیازهای مشتری
اندازه هدفtarget value) )
فاکتور بزرگ نمایی scale-up factor))
نقاط فروش (sales point)
اولویت بندی نیازهای مشتری
مرحله هفتم – اولویت بندی توضیحات فنی
درجه سختی فنی
وزن مطلق
۶-استفاده از نتایج خانه کیفیتدر سایر فرایندهای تولید
فاز دوم- طراحی محصول
فاز سوم- برنامه ریزی فرایند
فاز چهارم- برنامه ریزی کنترل فرایند