تحقیق بررسی نقش پروبیوتیک ها در تغذیه طیور-word

تحقیق بررسی نقش پروبیوتیک ها در تغذیه طیور-word
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,000 تومان

توضیحات فایل:

تحقیق بررسی نقش پروبیوتیک ها در تغذیه طیور-word

کاربران ارجمند و دانش پژوهان گرامی در این بخش تحقیق بررسی نقش پروبیوتیک ها در تغذیه طیور در قالب word و در ۱۵ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار دانشجویان عزیز قرار گرفته است.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید. در صورت تمایل میتوانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

نوع فایل :ورد-قابل ویرایش-آماده پرینت

تعداد صفحات :۱۵ 

Image result for ‫تحقیق بررسی نقش پروبیوتیک ها در تغذیه طیور-word‬‎

چکیده : 

 پروبیوتیک ها ترکیبات میکروبی زنده ای هستند که مستقیما به جیره دام و طیور اضافه می شوند و اثر بسیار مطلوبی بر عملکرد و سلامت آنها دارند. این میکروارگانیسم ها نه تنها ایجاد بیماری نمی کنند، بلکه از تکثیر و رشد باکتری های بیماری زا نیز در دستگاه گوارش حیوانات جلوگیری کرده و موجب افزایش میکروفلور مفید در سیستم گوارش طیور می‌شوند. پروبیوتیک ها عبارتند از مکمل میکروبی زنده که از طریق بهبود تعادل میکروبی روده بر میزبان اثرات مفید اعمال می کند.
سویه هایی که به عنوان پروبیوتیک استفاده شده اند معمولاً به جنس های لاکتوباسیلوس، انتروکوکوس وبیفیدوباکتریوم تعلق دارند. در بررسی میزان مهارکنندگی به صورت آزمایشگاهی هر دو سویه لاکتوباسیل از رشد اشرشیا کلی، سالمونلا تیفیموریوم و کلستریدیوم پرفرنژنس در هر دو جیره آغازین و میان دان در مقایسه با جیره کنترل جلوگیری کردند. پروبیوتیک ها می توانند سیستم ایمنی پرنده را تحت تاثیر قرار دهند زیرا می توانند باعث افزایش تعداد سلول های دیواره روده شوند. استفاده از پروبیوتیک موجب افزایش معنی دار تعداد پرز در روده شد.
همچنین موجب کاهش نسبی فراوانی پرزهای زبانی شکل وافزایش فراوانی نسبی پرزهای برگی شکل در مقایسه با شاهد گردید. در اثر مصرف پروبیوتیک کاهش معنی داری در کلسترول سرم جوجه های گوشتی مشاهده نشده است. اما در تیمارها روند کاهش کلسترول محسوس بود مصرف لاکتوباسیل در همه سطوح مورد استفاده موجب کاهش معنی دار کلسترول سرم در ٣٠ روزگی شد…………….

فهرست تحقیق بررسی نقش پروبیوتیک ها در تغذیه طیور

چکیده : ۲
مقدمه: ۲
تعریف پروبیوتیک ۴
انتخاب میکروارگانیسمها به منظور تولید پروبیوتیک ۵
خصوصیات پروبیوتیک ها ۷
دوز و زمان مناسب مصرف پروبیوتیک ها ۷
مقاومت دارویی ۸
تاثیر پروبیوتیک ها بر عملکرد طیور ۸
تلفات ۸
تاثیر پروبیوتیک ها بر سیستم ایمنی، مورفولوژی روده و مصرف خوراک ۹
تاثیر پربیوتیک بر عمکرد مرغان تخمگذار ۹
تاثیر پروبیوتیک روی سیستم اسکلتی ۹
چرا نتایج مطالعات بعضا متفاوت می باشد؟ ۱۰
خلاصه ۱۱
منابع: ۱۲

مطالعه بیشتر