فایل تحلیل کوی استادان (جندی شاپور)

فایل تحلیل کوی استادان (جندی شاپور)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

فایل تحلیل کوی استادان (جندی شاپور)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه تحلیل و بررسی کوی استادان در شهر اهواز می باشد که با فرمت ppt – قابل ویرایش در ۱۶ اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

Image result for ‫فایل تحلیل کوی استادان (جندی شاپور)‬‎

بخشی از متن فایل تحلیل کوی استادان (جندی شاپور)

کوی استادان در ضلع جنوبی محوطه دانشگاه قرار گرفته است. دسترسی به این منطقه هم از درون محوطه دانشگاه و هم از بلوار گلستان امکان پذیر است.این مجموعه شامل ۲۵۰ واحد مسکونی ، مدارس ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان و مرکز خرید محله ای ، مسجد و مهد کودک می باشد. طراحی این مجموعه مسکونی بر عهده اقای کامران دیبا بوده است .

ایشان از معماری با تلفیق سنت در این مجموعه استفاده کرده است . همان گونه که مشاهده می کنید استفاده از مصالح سازگار با اقلیم منطقه  مانند اجر  و طرح جانپناه ساختمانها ای موضوع را اسباط کرده اند. واحد های مسکونی این مجموعه به صورت ویلایی و دو طبقه می باشد که در سمت چپ مسیر اصلی را واحد های ویلایی و از خیابان سوم سمت راست به بعد را واحد های دو طبقه تشکیل می دهند…………………

این قسمت به جهت سکونت اساتید دانشگاه اصفهان به این نام معروف شده است. از لحاظ تاریخی این قسمت جزو محدودۀ هزارجریب عصر صفویه می باشد. باغ هزار جریب در عصرشاه عباس اول ایجاد شد و در اغلب سیاحت نامه های اروپائیان توصیفی ازاین باغ با صفا به میان آمده است. چنانچه بعضی از سیاحان عصر صفویه آن را ((بهشت ثانی )) خوانده اند.

امروزه باغ هزار جریب با توسعه خیابان چهارباغ به طرف جنوب ، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم گردیده که در بخش غربی آن (پای کوه صفه) کوی فعلی دانشگاه اصفهان و بر روی قسمت شرقی محله جدید الاحداث کوی کارمندان (مرداویج ) به وجود آمده است. از آثار عصر صفویه در باغ هزار جریب تنها دو برج کبوتر بر جای مانده که یکی در دانشگاه اصفهان و دیگری درکوی کارمندان قراردارد. این کبوترخانه ها کود مورد لزوم هزار جریب را تأمین می کردند.

مطالعه بیشتر