دانلود نسخه کامل کتاب مکانیک آماری کوبو

دانلود نسخه کامل کتاب مکانیک آماری کوبو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

شرح مختصر:

دانلود نسخه کامل کتاب مکانیک آماری کوبو

دانلود نسخه کامل کتاب مکانیک آماری کوبو Statistical Mechanics Ryogo Kubo North-Holland Personal Library (1990) با فرمت pdf در ۴۳۵ صفحه آماده دانلود شده است.کتابی است بسیار زیبا که بیشتر به جنبه های حل تمرین پرداخته است و تدریس آن بسیار اندک است به دانشجویان توصیه میکنم ابتدا خوب کتاب پتریا را بخوانند سپس اقدام به خریدن این کتاب ارزشمند کنند.

دانلود نسخه کامل کتاب مکانیک آماری کوبو
تشریح مسائل کتاب مکانیک آماری کوبو
حل تمرین کتاب مکانیک آماری

با فرمت pdf در ۴۳۵ صفحه

شامل: شش فصل

فصل ۱: اصول مکانیک آماری

فصل ۲: کاربرد توزیع کانونیک

فصل ۳: ترمودینامیک آماری گازها

فصل ۴: کاربرد آمار فرمی و آمار  بوز

فصل ۵: سیستم ها برهمکنش قوی

فصل ۶: افت و خیز و نظریه جنبشی

مکانیک آماری

یکی از مباحث مطرح در فیزیک است که به سیستم‌هایی با تعداد متغیرهای بسیار زیاد می‌پردازد. این متغیرها می‌توانند ذراتی چون اتم‌ها، مولکول‌ها، یا ذرات بنیادی باشند که تعداد آن‌ها می‌تواند هم‌مرتبه با عدد آووگادرو باشد.

در این مبحث، با استفاده از خاصیتهای میکروسکوپی این ذرات مانند ساختار اتمی و برهمکنش بین آن‌ها، اطلاعاتی در مورد خواص ماکروسکوپی سیستم مانند فشار، انتروپی و انرژی آزاد گیبس، از طریق محاسبات و روش‌های آماری به دست می‌آید. مثلاً معادله‌های حالت در ترمودینامیک توسط مدل‌های میکروسکوپی-آماری مشتق می‌شوند.

مکانیک آماری شکوفایی خود را قبل از همه، مدیون دانشمندان کلاسیکی نظیر لودویگ بولتزمان، جوسایا ویلارد گیبز و جیمز کلرک ماکسول می‌باشد. هدف مکانیک آماری پیش گویی، درک پدیده های ماکروسکوپی و محاسبه خواص آنها از روی خواص مولکولهای منفرد سازنده آن سیستم است .مکانیک آماری همانند پلی است که خواص ذره­ای (نتایج مکانیک کوانتومی) را به خواص ماکروسکوپی (نتایج ترمودینامیک) سیستم مربوط می کند.ترمودینامیک قادر است بین بسیاری از خواص ارتباط برقرار نماید، ولی در رابطه با مقدار آن و علت­ها هیچ اطلاعاتی نمی­دهد. برعکس، در مکانیک آماری صحبت از علت­ها، چراها و اندازه­گیری مقادیر است.

هدیه محصول:

۶ دوره نمونه سوالات امتحانی ادوار گذشته دانشگاه پیام نور

مطالعه بیشتر