خلاصه کتاب اقلیم و معماری مرتضی کسمایی pdf

خلاصه کتاب اقلیم و معماری مرتضی کسمایی pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

شرح مختصر:

خلاصه کتاب اقلیم و معماری مرتضی کسمایی pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب اقلیم و معماری مرتضی کسمایی با فرمت pdf بصورت تایپ شده در حجم ۲۹ صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

خلاصه کتاب اقلیم و معماری مرتضی کسمایی pdf

اقلیم و معماری حاصل مطالعات کاربردی برای طرح های در دست تهیه ی شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران است. این تحقیقات به منظور تامین داده های ملی در زمینه ی اقلیم و ساختمان انجام شده است. هدف نهایی این تحقیقات، بررسی کالبد بناهای مختلف، نحوه ی انطباق آنها با شرایط اقلیمی مختلف و تاثیر متقابل اقلیم بر شکل گیری آنها بوده است.

کتاب حاضر شامل مطالعات مقدماتی و پایه ای اقلیم، اصطلاحات و بویژه ساختمان های مسکونی – و پیشنهاد ضوابطی جهت طراحی این گونه ساختمان هاست. در پیوست های این کتاب، اطلاعات کاربردی مفیدی در زمینه ی چگونگی تابش آفتاب و نمودارهای موقعیت خورشید در ماههای مختلف سال و عرض های جغرافیایی کشور با اختلاف دو درجه ارائه شده است، همچنین سیستم های کلی باد و چگونگی وزش آن در ایران همراه با نمودارهای مربوط به جهت و سرعت وزش بادهای غالب و درجه دوم در چهل و سه ایستگاه هواشناسی کشور، میزان انرژی خورشیدی تابیده شده بر سطوح قائم در عرض های جغرافیایی ایران با اختلاف چهار درجه مورد بررسی قرار گرفته است.

اطلاعات آب و هوایی ایستگاه های سینوپتیک هواشناسی که در زمان چاپ اول کتاب آخرین اطلاعات منتشر شده بوده است، همچنین جدول های زیست – اقلیمی این ایستگاه ها، از دیگر داده های منحصر به فرد این کتاب است. این کتاب با گذشت دو دهه از انتشار نخست آن، همچنان مرجع مناسبی برای درس <<تنظیم شرایط محیطی>> دانشجویان معماری و شهرسازی و دروس مشابه دانشجویان دیگر رشته های مرتبط می باشد.

مطالعه بیشتر