جزوه درس مدیریت دانش در سازمانها ارشد پیام نور

جزوه درس مدیریت دانش در سازمانها ارشد پیام نور
نوع فایل
word وppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

جزوه درس مدیریت دانش در سازمانها ارشد پیام نور

محصول مورد نظر شامل جزوه درس مدیریت دانش در سازمانها برگرفته از کتاب ارتقای مدیریت دانش در سازمان ها با بهره گیری از فناوری اطلاعات علی ربیعی ، محیا هوشیان ثابت لاهیجانی می باشد که در قالب فایل پی دی اف و پاورپوینت و ورد تهیه و تدوین گردیده است.همراه با این جزوه سوالات پایان ترم دانشگاه پیام نور درس مدیریت دانش در سازمانها و فرایندهای مدیریت دانش با کد درس ۱۲۱۸۳۵۲ – ۱۲۱۸۳۵۳ گردآوری شده است.در صورت تمایل می توانید این محصول ارزشمند را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

بخشی از متن پاورپوینت:

جهان آینده ؛دانش و تکنولوژی اطلاعاتی 

مقدمه:

عصر جدید را می‌توان با دو مشخصه تغییر  پارادایم  در مفهوم قدرت بطوری‌که( قدرت سخت جای خود را به قدرت نرم داده است) و( انباشت رو افزون  اطلاعات در عرصه های جدید دانش )  معرفی نمود.

۱-قدرت

مفهوم قدرت یکی از کلیدی‌ترین مباحث مهم سیاست ، مدیریت، روانشناسی،روابط بین‌الملل ، جامعه شناسی و حتی مطالعات اسلامی است.

  • تعریف قدرت:

توان A در تحلیل اراده خود برB است. به‌طوری‌که در صورت فقدان آن توان، Bمجبور، متمایل یا مشتاق به اطلاعات از اراده A نمی باشد.

درمطالعه راهبردی ،قدرت به‌صورت نرم و سخت قابل دسته بندی است.در دنیای امروز کشورها در صدداند قدرت سخت را به نرم، زور را به قانون و قدرت را به اقتدار مشروع تبدیل کنند.

 ۲-قدرت نرم:

قدرت نرم هدایت کردن، جذب کردن و سر مشق بودن است .

قدرت نرم یعنی توانایی یک کشور برای جذب دیگر کشورها ، ایده‌ها ، ارزش‌ها یا اینکه آنها نیز مانند او بیاندیشند.

۳-آینده قدرت درجهان:

جوامع بشری در یک فرایند مهم گذار بسر می‌برند . عصر جدید با حضور یک انقلاب مبتنی بر علم شناخته می‌شود.

اولین بار ((دانیل بل)) در سال ۱۹۷۳ در تحقیق با عنوان (پیدایش جامعه فراصنعتی) پیش‌بینی کرد که بزودی برای برقراری کنترل اجتماعی، هدایت نوآوری و تغییر جامعه ((به‌دور محور دانش سازمان یافته)) ظهور خواهد کرد.

تغییرات به‌صورت ((انقلاب فناوری اطلاعات)) نشان داده می‌شود و از اختراع تلگراف و تلفن شروع شد و تا جایی که الکترونیک با تراشه سیلیکون همراه با تمام نوآوری‌های میکروالکترونیک این ۴۰ سال اخیر را از تمامی تاریخ بشر متمایز ساخته است.

فناوری اطلاعات دستخوش زوال و نابودی نمی‎شود به ‌همین دلیل مهمترین پیش‌برنده جهانی شدن اقتصاد، انقلاب در فناوری اطلاعات است.

جزوه درس مدیریت دانش در سازمانها – فرایندهای مدیریت دانش

بر اساس کتاب ارتقای مدیریت دانش در سازمان ها با بهره گیری از فناوری اطلاعات

بهمراه سوالات تستی و تشریحی درس مدیریت دانش در سازمانها  با کد درس ۱۲۱۸۳۵۲- ۱۲۱۸۳۵۳

منبع دانشجویان رشته مدیریت فناوری اطلاعات (مدیریت دانش) پیام نور مقطع کارشناسی ارشد

مطالعه بیشتر