شرح مختصر:
برنامه تدبیر راهنمای مدیران در ارتقای کیفیت مدیریت مدارس دوره ابتدایی
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل برنامه تدبیر راهنمای مدیران در ارتقای کیفیت مدیریت مدارس دوره ابتدایی می باشد که با فرمت ورد با قابلیت ویرایش مشتمل بر ۶۸ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
برنامه تدبیر راهنمای مدیران در ارتقای کیفیت مدیریت مدارس دوره ابتدایی
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
پیشگفتار ۷
مقدمه ۱۱
مدرسه سازمان اجتماعی یادگیرنده ۱۳
مدیریت مدرسه و مهمترین وظایف آن ۱۶
مهمترین وظایف مدیر ۱۶
الف ) وظایف عمومی مدیران ۱۶
ب) وظایف اختصاصی مدیران ۱۷
نقش های مدیر ۱۷
اهمیت و ضرورت برنامه تدبیر ۱۸
جایگاه برنامه تدبیر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۲۰
اهداف : ۲۱
هدف کلی: ۲۱
اهداف جزئی: ۲۱
گستره ی برنامه تدبیر از صف تا ستاد ۲۲
ساختار برنامه ریزی و اجرا: ۲۲
تعاریف اصطلاحات ۲۶
برنامهریزی: ۳۲
تدوین برنامه عملیاتی سالانه مدرسه ۳۴
نکته در خصوص طراحی برنامه سالانه : ۳۷
فرایندهای مهم و تأثیرگذار در بهبود عملکرد مدارس ۳۸
جهت گیری های کلی در برنامه تدبیر ۴۵
برنامه محوری ۴۵
توسعه مشارکت ۴۵
ارزیابی مداوم و اصلاح و بهبود ۴۵
کیفیت آموزش و یادگیری ۴۶
فعالیت های اجرای برنامه تدبیردر مدرسه ۴۷
ارزیابی ۴۹
کارکردهای ارزیابی در برنامه تدبیر ۴۹
شیوه های ارزیابی دربرنامه تدبیر: ۵۰
الف:ارزیابی درونی ۵۰
ب- ارزیابی بیرونی ۵۳
ملاکهای ارزیا بی عملکرد مدرسه ۵۵
نکات مهم مربوط به جدول شماره ۶: ۶۵
نحوه محاسبه میزان موفقیت مدارس ۶۶
تعیین میزان موفقیت: ۶۶
اعلام نتایج و تقدیرها ۶۷
سخن پایانی ۶۸
فهرست اشکال
شکل شماره (۱) : بر نامه تدبیر در یک نگاه ۶
شکل شماره (۲) : رویکردهای اساسی در برن امه تدبیر ۱۰
شکل شماره (۳): مدرسه سازمان اجتماعی یادگیرنده ۱۶
شکل شماره (۴): فرایند مدیریت و کارکردهای آن ۱۷
شکل شماره (۵): وظایف، مهارتها و نقشهای مدیر(به نقل ازدکترعلی علاقه بند) ۱۸
شکل شماره (۶): اهمیت و ضرورت اجرای برنامه تدبیر ۲۰
شکل شماره (۷) : اهداف برنامه تدبیر ۲۲
شکل شماره (۸) : گام های اجرایی برنامه ۳۱
شکل شماره (۹) : گام های پنجگانه تدوین برنامه عملیاتی سالانه ۳۲
شکل شماره (۱۰) : فرآیندهای مهم و تاثیرگذار در بهبود عملکرد مدارس ۳۸
شکل شماره (۱۱) : مزیت های فرآیند محوری ۴۴
شکل شماره (۱۲): کارکردهای ارزیابی د ربرنامه تدبیر ۴۷
شکل شماره (۱۳): مراحل خود ارزیابی مسئولین فعالیت ها ۵۱
شکل شماره (۱۴) : شیوه های ارزیابی در برنامه تدبیر ۵۲