شرح مختصر:
نمونه واقعی از اجرا ، تفسیر و نمره گذاری آزمون هوشی وکسلر کودکان
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل نمونه واقعی از اجرا ، تفسیر و نمره گذاری آزمون هوشی وکسلر کودکان می باشد که با فرمت WORD با قابلیت ویرایش مشتمل بر ۱۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.
نمونه واقعی از اجرا ، تفسیر و نمره گذاری آزمون هوشی وکسلر کودکان
خلاصه ای از توضیحات فایل:
شرح حال: دارد
تفسیر و نمره گزاری: دارد
تجزیه، تحلیل: دارد
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
خلاصه ای از متن آزمون:
معرفی آزمودنی
معرفی مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر کودکان
این مقیاس متشکل از مجموعه آزمون های هوشی مرکب است که به صورت فردی اجرا می شود و حوزه مختلفی از توانایی هوشی را می سنجد و شرایطی را بوجود می آورند که جنبه های مختلفی از شخصیت را می توان مشاهده کرد. این مقیاس ۳ نمره مختلف هوشبهر را به دست می دهد: هوشبهر کلی، هوشبهر کلامی و هوشبهر عملی. مقیاس هوشی کودکان اساسا شامل همان خرده آزمون های مقیاس بزرگسالان است با این تفاوت که محتوای مواد آزمون برای کودکان طراحی شده و دوخرده آزمون عملی اختیاری (مازها و نمادیابی) نیز در آن گنجانیده شده است که در نهایت تعداد خرده آزمون های مقیاس هوشی کودکان به ۱۳ خرده آزمون می رسد.
تعریف هوش
هوش یک مفهوم انتزاعی است و در واقع هیچ گونه پایه محسوس، عینی و فیزیکی ندارد. هوش یک برچسب کلی برای گروهی از فرایندهاست که از رفتارها و پاسخ های آشکار افراد استنباط می شود. وکسلر هوش را یک مفهوم کلی تلقی می کرد که شامل تواناییهای فرد برای اقدام هدفمندانه، تفکر منطقی و برخورد موثر با محیط است.
سطوح پیاپی رویهء تفسیری WISC-IV
گام اول – گزارش نمرات معیار و رتبه درصدی خرده مقیاس ها و ۴ شاخص اصلی
گام دوم- تعیین بهترین روش برای بررسی توانایی هوشی کل (GAI)
گام سوم – تعیین اینکه کدام یک از ۴ شاخص ( VCI, PRI, WMI, PSI) واحد و قابل تفسیر می باشند
گام چهارم – تعیین نقاط قوت و ضعف در نیمرخ شاخص ها
گام پنجم – تعیین نقاط قوت یا ضعف شخصی در نیمرخ شاخص ها
گام ششم – تفسیر نوسانات درون شاخص ها
توصیف شاخص ها