پاورپوینت و جزوه فیزیولوژی ورزشی

پاورپوینت و جزوه فیزیولوژی ورزشی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت و جزوه فیزیولوژی ورزشی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه جامع و کامل فیزیولوژی ورزشی می باشد که در قالب پاورپوینت در حجم ۲۳۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه فیزیولوژی ورزشی :

فصل اول :کنترل محیط داخلی

اهداف
از دوران کودکی فرا گرفته ایم که ۳۷ درجه سانتیگراد یک دمای طبیعی برای بدن است و ارقام بالاتر یا پایین تر از آن غیر طبیعی است . چگونه بدن قادر است که دمای بدن را در یک دامنه کم ثابت نگهدارد ؟ علاوه بر این ،‌ چگونه است که وقتی بدن به هنگام ورزش گرمای زیادی تولید می کند ما با مشکل گرمازدگی مواجه نمی شویم ؟ چه عاملی دمای بدن را بخوبی در حد طبیعی حفظ می کند ؟

کلودو برنارد ، فیزلوژیست فرانسوی ، در یکصد سال پیش مشاهده کرد که melieu interior یا محیط داخلی بدن علی رغم تغییر شرایط محیط

خارج به طور قابل توجهی ثابت باقی می ماند . در واقع حفظ محیط داخلی بدن در یک حالت نسبتا پایدار ،‌ با وجود تاثیر عوامل مختلف مانند ورزش ،‌ گرما ، سرما یا روزه یک امر تصادفی نیست بلکه سیستمهای کنترل پیچیده ای در این امر دخالت دارند.

هومئوستاز : پویایی پایدار

واژه هومئوستاز بنا به اظهار والترکانون (۱۹۳۲) یعنی ابقا ء پایا یا بدون تغییر محیط داخلی . واژه حالت پایدار نیز اغلب به وسیله فیزیولوژیستهای ورزشی به جای هومئوستاز به کار می رود که مبین شرایط فیزیولوژی ثابت است . اگر چه واژه های » هومئوستاز » و » حالت پایدار » به جای یکدیگر به کار می روند ولی در اصل هومئوستاز به شرایطی اطلاق که محیط داخلی  بدن در حالت معمولی و تحت هیچ فشاری نیست .

فهرست مطالب جزوه:

فصل اول :کنترل محیط داخلی

فصل دوم: انرژی زایی زیستی

فصل سوم:سوخت وسازبه هنگام ورزش

فصل چهارم: واکنشهای هورمونی نسبت به ورزش

فصل ششم :عضله اسکلتی ساختار و عمل

مطالعه بیشتر