فصل ششم (مصاحبه سنجشی) کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت

فصل ششم (مصاحبه سنجشی) کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت
نوع فایل
word+ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

فصل ششم (مصاحبه سنجشی) کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود فصل ششم (مصاحبه سنجشی) کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت برای دانشجویان و اساتید رشته های روانشناسی، مشاوره، روانپزشکی، مددکاری اجتماعی و سایر رشته های وابسته با کیفیت عالی با فرمت پاورپوینت در ۲۴ اسلاید و با فرمت ورد در ۱۲ صفحه قابل ویرایش آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

سنجش بالینی

سنجش بالینی شامل ارزیابی قوت و ضعف‌های فرد یا خانواده، مفهوم‌بندی مشکل موردنظر(و عوامل روانی محتمل) و برخی تجویزها برای کاهش مشکل است که همگی درگ و فهم ما از مراجع را بیشتر می‌کنند. سنجش عملی نیست که یکبار انجام شود و تمام شود. در بسیاری موارد، عملی مستمر و حتی در روان درمانگری، روزانه است.

ارجاع

سنجش با ارجاع می‌شود. روان شناسان بالینی از سوال ارجاعی شروع می کنند. آنها باید سوال را دقیقاً بفهمند و بدانند چه کسی دنبال جواب آن سوال است. گاهی جواب دادن به سوال ناممکن است؛ گاهی هم روان‌شناس بالینی ممکن است به این نتیجه برسد که درست نیست به آن سوال جواب مستقیم دهد، یا آن سوال باید با الفاظ دیگری بیان شود.

چه عواملی بر نحوۀ پاسخگویی روان‌شناس بالینی به پرسش ارجاعی تاثیر می‌گذارد؟

تعهدات نظری روان شناس بالینی بر نوع اطلاعاتی که جست و جو می‌کند تاثیر زیادی می‌گذارد.

مصاحبه

مصاحبۀ سنجشی،بنیادی‌ترین و پرمصرف‌ترین فنی است که روان‌شناسان بالینی از آن استفاده می‌کنند.

کاربردهای وسیع و انعطاف‌پذیری این نوع مصاحبه باعث می شود روان‌شناس بالینی ماهر، آن را برای تصمیم‌گیری، فهم و پیش‌بینی بالینی، ابزار اصلی خود بداند. با این حال سودمندی مصاحبه از سودمندی بالینی مهارت و حساسیت روان‌شناس بالینی، خیلی بیشتر نیست.

ویژگی‌های عمومی مصاحبه‌ها

تعامل

مصاحبه، تعاملی، بین دو نفر است. در مصاحبۀ بالینی، مصاحبه گر این تعامل را هدفمندانه شروع می‌کند و موظف است آن را در مسیر درست در جهت تحقق نگه دارد. مصاحبۀ خوب، مصاحبه‌ای است که به دقت برنامه‌ریزی شده باشد، حساب شده و ماهرانه اجرا شود و هدفمند باشد.

مطالعه بیشتر