دانلود کتاب آیین دادرسی مدنی دوره ی بنیادین دکتر شمس جلد دوم

دانلود کتاب آیین دادرسی مدنی دوره ی بنیادین دکتر شمس جلد دوم
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود کتاب آیین دادرسی مدنی دوره ی بنیادین دکتر شمس جلد دوم

کاربران گرامی ، کتاب آیین دادرسی مدنی دوره ی بنیادین تالیف دکتر عبداله شمس جلد دوم را از کتابفروشی های معتبر تهیه نمائید.

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل pdf کتاب آیین دادرسی مدنی دوره ی بنیادین تالیف دکتر عبداله شمس جلد دوم تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

کتاب آیین دادرسی مدنی دوره ی بنیادین دکتر شمس جلد دوم

مقدمه – دسته بندی عنوان ها

۱- در جلد نخست دوره ی اصلی ، سازمان قضاوتی ایران، یعنی واحدهایی (مراجعی که برای رسیدگی به دعاوی و امور حقوقی مراجعی که به دعاوی و امور حقوقی رسیدگی می نمایند و نیز اختلاف در صلاحیت و شیوه ی حل آن آورده شد.

در این جلد، آیین دادرسی مدنی به معنای اخص بررسی می شود، یعنی شیوه ی اقامه ی دعوا ، چگونگی دادرسی، تصمیماتی که دادگاه ها ، از ابتدا تا پایان دادرسی و در پایان دادرسی می گیرند (بخش نخست). رایی که از دادگاه صادر می شود، معمولا یکی از طرفین دعوا از آن ناخرسند است و بنابراین پرسش این است که در چه مواردی و چگونه می تواند نسبت به چنین رایی شکایت نماید تا وضعیت را در دگرگون کرده و به سود خود نماید. (بخش دوم)

بخش نخست

اقامه ی دعوا، دادرسی و تصمیمات (اعمال) دادگاه ها
۲- اقامه ی دعوا و دادرسی که در پی آن آغاز می شود، از مهم ترین مقاطع دادرسی است. دعوای حقوقی از زمانی که ذی نفع تصمیم به اقامه ی آن می گیرد تا آنجا که دادگاه ختم دادرسی را، برای انشاء رای قاطع، اعلام می کند.

مقاطعی را می پیماید که در اینجا بررسی می شود. رسیدگی دادگاه ، علی الاصول ، مستلزم اقامه ی دعوا و در واقع تقدیم دادخواست است. قضات دادگاه ها موظفند به دعاوی اقامه شده رسیدگی نموده و حکم شایسته صادر نمایند.

در فصل نخست و دوم این بخش به مطالعه ی شیوه ی اقامه ی دعوا و دادرسی پرداخته می شود. در فصل جداگانه ای تصمیمات (اعمال) دادگاه ها بررسی می شود.

مطالعه بیشتر