پاورپوینت فیزیک هسته ای ۱ از کتاب آشنایی با فیزیک هسته ای کنت کرین

پاورپوینت فیزیک هسته ای ۱ از کتاب آشنایی با فیزیک هسته ای کنت کرین
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت فیزیک هسته ای ۱ بر اساس کتاب آشنایی با فیزیک هسته ای (جلد اول) کنت کرین

دانشجویان و کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه کامل پاورپوینت فیزیک هسته ای ۱ بر اساس کتاب آشنایی با فیزیک هسته ای (جلد اول) تالیف: کنت کرین ترجمه: دکتر محمد ابراهیم ابو کاظمی، دکتر منیژه رهبر می باشد که با فرمت ppt در ۲۶۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

اصل این کتاب اصولا برای دانشجویان کارشناسی نوشته شده است، ولی می‌توان آنرا برای مطالعه اجمالی مبانی فیزیک هسته‌ای در دوره کارشناسی ارشد نیز بکار برد. کتاب بطور مشخص برای دانشجویان رشته فیزیک و به عنوان بخشی از فیزیک جدید در نظر گرفته شده است، اما با گزینش مناسبی از مطالب می‌توان آنرا برای سایر رشته‌های علوم و تکنولوژی هسته‌ای ، از جمله شیمی هسته‌ای ، مهندس هسته‌ای ، زیست شناشی تابشی و پزشکی هسته‌ای نیز مورد استفاده قرار داد. خواننده این کتاب باید در فیزیک کوانتومی ، در سطحی مقدماتی یا در سطح پیشرفته از دوره کارشناسی زمینه قبلی داشته باشد. این کتاب دارای دو ویژگی برجسته است: نخستین ویژگی آن ، وسعت نظر و تأکید بر گستره مطالب است.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فیزیک هسته ای ۱ بر اساس کتاب آشنایی با فیزیک هسته ای قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۴

هدف از ارائه درس

این کتاب اصولا برای دانشجویان کارشناسی نوشته شده است. کتاب برای دانشجویان رشته فیزیک و در ادامه فیزیک جدید در نظر گرفته شده است. دانشجو باید در فیزیک کوانتومی در سطح مقدماتی یا پیشرفته زمینه قبلی داشته باشد.پادلیش نیاز ریاضی کتاب در حد معا دلات دیفرانسیل است.

محتوای اسلاید ۱۳

خلاصه فصل ۱: مفاهیم پایه

خلاصه درس:

در این فصل مقدمات مربوط به فیزیک هسته ای شامل تاریخچه ، اصطلاحات مقدماتی ، برخی از خواص هسته و یکاهای مورد استفاده در این مبحث مورد بررسی قرار می گیرد.

محتوای اسلاید ۹۰

خلاصه فصل ۶: واپاشی هسته ای و رادیو اکتیویته

در اثر واپاشی کانیهای طبیعی حاوی اورانیم و توریم، پرتوزایی طبیعی ایجاد می شود. علاوه برپرتوزایی یا رادیو اکتیویته طبیعی، هسته های رادیو اکتیو به طور مصنوعی نیز  در آزمایشگاه تولید می شود. در این بخش به بحث و بررسی  درمورد این پدیده فیزیکی و مطالعه قوانین حاکم بر آن و یکاهای تابش می پردازیم.

محتوای اسلاید ۲۱۰

فصل ۱۰: واپاشی گامازا

خلاصه درس: دراین فصل با مفهوم واپاشی گامازا

  • روش محاسبه انرژی واپاشی
  • ملاحظات کلاسیک و مکانیک کوانتومی مربوطه
  • قواعد گزینش
  • اندازه گیری توزیع زاویه ای و قطبیدگی
  • تبدیل داخلی و مقایسه آن با واپای گامازا
  • و طول عمر های گسیل گاما آشنا می شویم.

فهرست:

فصل ۱: مفاهیم پایه

فصل ۲: مبانی مکانیک کوانتومی

فصل ۳: خواص هسته ها

فصل ۴: واپاشی هسته ای و رادیو اکتیویته

فصل ۵: واپاشی آلفازا

فصل ۶: واپاشی بتازا

فصل ۷: واپاشی گامازا

مطالعه بیشتر