کتاب فیزیک ذرات بنیادی pdf

کتاب فیزیک ذرات بنیادی pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان
به زودی ...

توضیحات فایل:

کتاب فیزیک ذرات بنیادی pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل pdf کتاب فیزیک ذرات بنیادی نویسنده : ال. جی. تاسی مترجم : حسین بقایی ، مهدی بارزی در قالب فایل pdf تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

درباره کتاب فیزیک ذرات بنیادی

این کتاب در اصل برای دانشجویان فیزیکی نوشته شده است که در رشته تخصصی آنها فیزیک ذرات نیست، و عمرا کوشش در تاکید بر مباحثی از فیزیک ذرات است که در کاربرد اصول با سایر شاخه‌ها اشتراک داشته باشد و یا در شاخه‌های دیگر فیزیک احتمالا مفید یاشد. با وجود این، برای دانشجویان علاقه‌مند یه مطالعه بیشتر فیزیک ذرات پیشنهادهایی ارائه شده است.نوجوانان در این کتاب مصور و رنگی، اطلاعات علمی و مفیدی درباره ذراتی که در جهان وجود دارد، به دست می‌آورند .آنها از طریق سرن (آزمایشگاه فیزیک ذرات اروپا) با ماشین‌های پر قدرت سرن، یعنی شتاب دهنده‌ها و آشکارگرهایی که ذرات را خلق و بررسی می‌کنند، آشنا می‌شوند .مباحث کتاب در سه فصل تنظیم شده است : ذرات بنیادی و برهم کنش‌ها، شتاب دهنده‌ها و سازمان سرن .

فیزیک ذرات بنیادی
تالیف ال جی تاسی
ترجمه مهدی بارزی
موضوع
فیزیک
ذرات
ذرات بنیادی

فیزیک ذرات بنیادی

امروزه مدت زیادی نگذشته که ثابت شده تمامی مواد از مولکول ها، مولکول ها هم از اتم ها، اتم ها از هسته ها و الکترون ها و هسته ها از پروتون ها و نوترون ها تشکیل شده اند اما پروتون ها و نوترون ها والکترون ها از چه چیزی ترکیب یافته اند؟ این ذزات ، ذرات بنیادی یعنی ذرات غیر قابل تجزیه نام دارند. با فرض اینکه تجزیه بیشتر آنها باعث می شود که به ذرات دیگری تبدیل شود.

تاریخچه

در اواخر قرن بیستم دانشمندان درباره ساختمان پنهانی ذرات بنیادی به یک مطالعه سیستماتیک و مداوم پرداختند. این مطالعه ابتدا از نوکلئون ها (اجزای هسته ) یعنی پروتون ها و نوترون ها شروع شد. عموما در فیزیک هسته ای این کار می توانست دردوخط اصلی ادامه یابد….

مطالعه بیشتر