جزوه مبانی مدیریت رسانه ارشد دانشگاه تهران

جزوه مبانی مدیریت رسانه ارشد دانشگاه تهران
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

توضیحات فایل:

جزوه مبانی مدیریت رسانه ارشد دانشگاه تهران

دانشجویان گرامی، در این بخش جزوه درس مبانی مدیریت رسانه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در قالب pdf -ppt به زبان لاتین و فارسی با کیفیت خوب در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن جزوه:

الگوی رسانه ای خدمت محور

جان کین، چنین نظامی را بسط جامعه مدنی معرفی می کند که خودگران و به معنای واقعی تکثرگراست.
به زعم کین، رسانه ها را باید تا بیشترین حد ممکن کالازدایی کرد و آن ها را به متن زندگی اجتماعی پیوند زد تا از سانسور قدرت و بازار رهایی یافت
در نظام خدمت محور، مدیریت رسانه به دنبال توانمندسازی مجموعه کثیری از شهروندان از طریق تقویت ارزش های مرسوم جامعه نظیر خانواده، مذهب و اجتماع می باشد.
این رویکرد ریشه در نظریه مسئولیت اجتماعی دارد که بر اساس آن، فعالیت رسانه ها در جامعه باید با مسئولیت اجتماعی توأم باشد.
این نظام به اشاعه رویکردی منجر می شود که بر اساس آن رسانه کالایی عمومی تلقی می شود نه خصوصی.

ویژگی های نظام رسانه ای خدمت محور (کین)

۱-رسانه ها باید حامل پیام شهروندان گوناگون باشند و نه یک اقلیت خاص

۲-سازوکار ایجاد سرمایه جهت اداره رسانه ها یا از طریق دولت یا نهادهای مدنی تأمین می شود.

۳-رسانه ها باید از تولید برنامه های تفریحی سطحی و سرگرمی های نازل اجتناب کرده و به برنامه های فاخر روی آورند

۴-کیفیت برنامه ها نباید قربانی تبلیغات و منفعت طلبی شود.

۵-برنامه سازان رسانه ای باید در حکم متولیان اجتماع باشند و از ارائه برنامه های ضد ارزش بپرهیزند.

۶-رسانه ها در قبال امور مالی و قانونی خود باید به جامعه پاسخگو باشند.

۷-رسانه ها باید امکان دریافت مجموعه متنوعی از عقاید و ایده ها را به جامعه فراهم سازند.

مطالعه بیشتر