پاورپوینت فصل هفت کتاب مبانی مدیریت و سازماندهی در ورزش

پاورپوینت فصل هفت کتاب مبانی مدیریت و سازماندهی در ورزش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,500 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت فصل هفت کتاب مبانی مدیریت و سازماندهی در ورزش

کاربران عزیز ، در این بخش پاورپوینت فصل هفتم:تئوری کلاسیک مبانی مدیریت و سازماندهی در ورزش در ۷۰ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت مبانی مدیریت و سازماندهی در ورزش ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۲

رشد و پیشرفت نظریه کلاسیک

در اواخر سالهای ۱۸۰۰میلادی مجموعه ای از مفاهیم تازه درباره سازمان،که هم اکنون به عنوان تئوری کلاسیک شناخته شده است به گونه ای وسیع گسترش یافت.

تئوری کلاسیک در سه مسیر تحول یافت:بروکراسی،اداری و مدیریت علمی.این سه جریان به شدت به هم مربوط هستند و میتوان آنها را یکجا مورد تجزیه و تحلیل قرار دارد.

آنچه که از دید نظریه کلاسیک سازمان مهم است ساختار رسمی سازمان است.نقطه نظر کلاسیک ها در باره سازمان:
«سازمان یک ساختار از روابط قدرت،اهداف،نقشها،فعالیت ها،ارتباطات و عوامل دیگری است که
بین افراد ی که با هم به صورت گروهی کار میکنند وجود دارد.»

از دید این سه جریان سازمان دارای یک ساختار «مکانیستی»است.

محتوای اسلاید ۱۴

فردریک تیلور «پدر مدیریت علمی»

تیلور بیشترین سهم را درپیشرفت و گسترش مدیریت علمی دارد. تیلور ادعا نمی کند که مبتکر این نهضت و حرکت بوده است او می گوید: «مدیریت علمی حاصل کار یک صد نفر یا بیشتر بوده و فرآیندی است که هر یک از ما سهم کوچکی را در کل جریان آن بر عهده داریم …» با این وجود تیلور بود که یک قالب و چارچوب عملی و کلی را پدید آورد به گونه ای که این نظام به اصطلاح «شفّاف و واضح» به خوبی مورد پذیرش و استفاده قرار گرفت .
اهداف تیلور:تیلور جستجوگر راهی بود تا بتواند ضمن کاهش هزینۀ کارگری، بتواند دستمزدهای بالایی به کارگران پرداخت کندکه عملأ، تمام کار او می تواند مرتبط با این هدف باشد. در عمل تصور می شود چنین کاری امکان پذیر نیست اما شواهد بسیاری وجود دارد که این هدف، با تکیه بر مکتب تیلور می تواند تحقق یابد.

محتوای اسلاید ۶۴

انواع ساختار سازمانی

ساختار رسمی:

۱)حالت آرمانی دارد.

۲)دارای ماهیت غیر شخصی می باشد.

۳)روابط سازمانی به طور مکتوب و به کمک نمودار با دقت زیاد برای کارکنان تشریح می شود.

ساختارغیر رسمی:

۱)بیانگر حالت واقعی است.

۲)ماهیت سازمان غیر رسمی شخصی است.

۳)مدیر روابط سازمانی  رابه طور شفاهی برای کارکنان توضیح می دهد.

مطالعه بیشتر