دانلود پاورپوینت های درس مدیریت تولید

دانلود پاورپوینت های درس مدیریت تولید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
14,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت های درس مدیریت تولید

کاربران گرامی،در این بخش مجموعه پاورپوینت های درس مدیریت تولید به شرح ذیل آماده دانلود گردیده است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

عناوین پاورپوینت های درس مدیریت تولید:

جایگاه تحقیق و توسعه در توسعه SME ها و خوشه های صنعتی با رویکرد نوآوری باز در ۴۶ اسلاید

سیستم های تولید انعطاف پذیر Flexible Manufacturing Systems در ۱۴۶ اسلاید

طرح ریزی واحدهای صنعتی در ۵۶ اسلاید

مدیریت زنجیره تامین سبز در ۳۰ اسلاید

استراتژی تولید production strategy در ۱۵۸ اسلاید

تکنولوژی گروهی در ۶۶ اسلاید

زنجیره تأمین در ۱۴۰ اسلاید

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع در ۴۰ اسلاید

مدیریت تعمیرات و نگهداری یانت در ۳۳ اسلاید

مدیریت کیفیت فراگیر total quality management در ۱۳۰ اسلاید

مونتاژ قطعات تولیدی در ۲۶۹ اسلاید

مهندسی همزمان در ۸۴ اسلاید

تولید ناب در ۴۵ اسلاید

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت زنجیره تأمین  ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

سیر تحولات صنعتی

تاریخچه

©در دو دهه ۶۰ و ۷۰ میلادى، سازمانها به دنبال افزایش کارایی بودند.

©در دهه ۸۰ میلادى، انعطاف‌پذیری مطرح شد.

©در دهه ۹۰ میلادى، رویکردهاى زنجیره تامین و مدیریت آن پا به عرصه وجود نهاد.

©در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بیشتر تولیدکنندگان بر تولید انبوه جهت کمینه نمودن هزینه تولید هر واحد، به عنوان استراتژی عملیاتی اصلی تاکید داشتند. توسعه محصول جدید به کندی صورت میگرفت و منحصرا متکی به تکنولوژیهای خود سازمان و ظرفیت آن بود. در این دوره تاکید خیلی اندکی روی شراکت استراتژیک و تعاملی خریدار و تامین کننده شده است. خرید به عنوان پشتیبانی کننده تولید شمرده می شد.

©در دهه ۱۹۷۰ برنامه ریزی منابع تولید معرفی شد و مدیران به اثر موجودی کالای در جریان ساخت بر هزینه تولید، کیفیت، توسعه محصول جدید و زمان تحویل پی بردند.

©در دهه ۱۹۸۰ با تشدید رقابت جهانی، تولیدکنندگان از تولید به هنگام و دیگر ابتکارات مدیریتی برای بهبود اثربخشی تولید خود استفاده نمودند. در محیط تولید JIT تولیدکنندگان به اهمیت و منافع بالقوه شراکت و تعامل در روابط خریدار-فروشنده پی بردند. مفهوم مدیریت زنجیره تأمین هنگامی که تولیدکنندگان، شراکت استراتژیک با تامین کنندگان مستقیم خود را تجربه نمودند، بوجود آمد.

©در دهه ۱۹۹۰ تکامل SCM ادامه یافت و سازمانها روشهای مدیریت منابع انسانی را با درنظر گرفتن تامین کنندگان استراتژیک و عملیات لجستیک در زنجیره تأمین، بسط دادند.

©در سالهای اخیر با گسترش فناوری اطلاعات و توسعه تجارت الکترونیک اجزای مختلف زنجیره تأمین دستخوش تحولات زیادی شده اند. بسیاری از مباحث زنجیره تأمین از قبیل هماهنگی و انسجام زنجیره تأمین در طی سالهای اخیر با گسترش فناوری اطلاعات در سطوح مختلف شرکتها معنای جدیدی یافته است.

تعریف زنجیره تأمین:

واژه SCM توسط دو مشاور به نامهای الویر و وبر در اوایل ۱۹۸۳ توسعه داده شد. از دیدگاه آنها یک زنجیره تأمین به دنبال آن است که لجستیک، تبدیل به دغدغه اصلی مدیریت شود. از آنجا که فقط مدیریت ارشد می تواند اهداف وظیفه ای متناقض در سرتاسر زنجیره تأمین را حل کرده و متعادل سازد. در نهایت راهبرد سیستم های یکپارچه که سطح ریسک را کاهش می دهد، توسعه داده شده و اجرا می شود….

مطالعه بیشتر