توضیحات فایل:
سنجش و اندازهگیری حسین زارع (خلاصه کتاب و نمونه سوالات)
دانشجویان و کاربران گرامی ، در این قسمت خلاصه کتاب سنجش و اندازهگیری تألیف حسین زارع، علی مصطفایی، حسن امینپور (فصل ۴ موجود نیست) در قالب فایل PDF و PPT بهمراه نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است.
خلاصه کتاب و نمونه سوالات سنجش و اندازهگیری تألیف حسین زارع، علی مصطفایی، حسن امینپور
ویژه دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور با کد رشته ۱۲۱۱۶۲۷
بخشی از متن فایل:
فصل ششم:سنجش کارپوشه
مقدمه
سنجش کارپوشه یکی از روش های ارزشیابی توصیفی است وجزء روش های سنجش عملکردی به شمار می آید.
۱-ارزشیابی توصیفی
۲-سنجش و کارپوشه
۳-منطق کارپوشه
۴-تامین روایی کارپوشه
۵-گام های ساخت کارپوشه روا
۶-مزایای کارپوشه
۱-ارزشیابی توصیفی
شکلی از ارزشیابی تحصیلی-تربیتی است که در آن معلم با مشارکت فعال دانش آموز و اولیای ایشان با استفاده از ابزار های مختلف به جمع بندی اطلاعات در زمینه تلاش ها و پیشرفت دانش آموز می پردازد.
الگوی جدیدی است که تلاش میکند زمینه ای فراهم کند تا دانش آموز شاداب تر و بانشاط درس را یاد بگیرد.
روند یادگیری درطول سال اولویت است.
رشد عاطفی دانش آموز مورد نظر است.
کارنامه دانش آموز به صورت توصیفی است.
ارزشیابی تکوینی به جای ارزشیابی پایانی مطرح است.
۲-سنجش و کارپوشه
بر این تاکید دارد که مجموعه ای از کار های یادگیرنده در طول سال تحصیلی یکی از مهم ترین شیوه ها برای نشان دادن پیشرفت دانش آموز و تلاش او برای رسیدن به هدف است.
ایده سنجش کارپوشه کلاسی حمایت قابل توجهی کسب کرده و شتاب سریعی داشته است.
استفاده از کارپوشه و انواع نمایشگاه ها موجب تشویق سایر دانش آموزان است.
۳-منطق کارپوشه
بزرگترین کار کرد کارپوشه این است که در مقایسه با ازمون های مداد-کاغذی مجموعه غنی تری از آنچه دانش آموز میداند میتواند انجام دهد. اما جایگزینی برای این آزمون های عملکردی نیستند. هر کدام هدف خود را دارند.
اگر مناسب طراحی شود میتواند: (۱-توانایی تفکر ۲-حل مسئله ۳-به کار گیری راهبرد ها ومهارت های روندی ۴-ساخت دانش) را به وسیله یادگیرنده نشان دهد.
هدف کارپوشه:دادن اطلاعاتی درباره یادگیرنده به معلم است. که با روش های دیگر میسر نیست.
وسیله ای برای ارتباط با والدین و معلمان هستند.
کارپوشه ارتباط مستقیمی بین آموزش و سنجش کلاسی به شیوه ای هماهنگ با نظریه های شناختی یادگیری و آموزش مدرن تدارک می بیند.