دانلود جزوه مبانی روانشناسی ورزش

دانلود جزوه مبانی روانشناسی ورزش
نوع فایل
word
حجم فایل
93kb
نویسنده
دسته بندی
70,000 تومان 5,900 تومان٪92 تخفیف

توضیحات فایل:

دانلود جزوه مبانی روانشناسی ورزش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه مبانی روانشناسی ورزش می باشد که با فرمت ورد در ۳۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

دانلود جزوه مبانی روانشناسی ورزش

بخشی از متن:

روانشناسی ورزشی چیست؟

روانشناسی ورزش محدوده ای از موضوعات شامل انگیزه، پایداری و موفقیت، ملاحظات روانشناختی در صدمات ورزشی و توانبخشی، روش های مشاوره با ورزشکاران، ارزیابی استعدادها، پیگیری تمرینات، خودباوری برای موفقیت، مهارت های ورزشی، ورزش جوانان و روش های بالابردن کارایی و خود تنظیمی را در برمیگیرد.

هر چند که قالب برداشت عمومی چنین است که روانشناسی ورزش تنها مربوط به ورزشکاران حرفه ای است. اما این حوضه ی تخصصی در برگیرنده ی محدوده ی وسیعی از موضوعات علمی کلینیکی و کاربردی مربوط به ورزش و تمرینات است.

دو زمینه اصلی در روانشناسی ورزش وجود دارد:

  • کاربرد روانشناسی در بالابردن انگیزه و کارایی
  • تاثیر ورزش در بهبود سلامت روانی و عمومی

 روانشناسیی ورزش چه کاری انجام میدهد؟

  • بهبود کارایی از طریق به کارگیری مهارت های روانشناسی
  • موضوعات مربوط به سلامت روانی ورزشکاران
  • همکاری با سازمانها و نهادهای متولی ورزش
  • عوامل رشدی و اجتماعی موثر بر مشارکت ورزشی

با وجودی که روانشناسی ورزشی یکی از رشته های روانشناسی محسوب میگردد. اما معمولا دوره های آموزشی آن در دانشکده های تربیت بدنی و ورزش ارائه میگردد. نه در دانشکده های روانشناسی . البته در دانشکده های روانشناسی درسی به عنوان روانشناسی ورزش ارائه میشود.

این حرفه (روانشناسی ورزش) برای چه کسانی مناسب است؟

هر فرد تنها بر اساس تناسب با نیازها، علایق، استعداد و اهدافش میتواتد در مورد یک حرفه تصمیم بگیرد. اگر کسی به ورزش و تمرینات ورزشی علاقه مند نباشد، احتمالا این حرفه مناسب او نباشد. اما اگر فردی از کمک به دیگران برای رسیدن به حداکثر توانایی هایش، حل مسائل پیچیده و کار کردن در غالب یک تیم لذت میبرد، احتمالا روانشناسی ورزش شغل مناسبی برای او باشد.

مطالعه بیشتر