کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نیکنامی ppt

کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نیکنامی ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نیکنامی ppt

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت و خلاصه کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نوشته دکتر مصطفی نیکنامی در ۹۰ اسلاید قابل ویرایش آماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمائید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نیکنامی ppt

بخشی از متن پاورپوینت :

فهرست مطالب

فصل اول:

مفاهیم نظارت و راهنمایی آموزشی

فصل دوم:

حیطه و نوع عملکرد نظارت و راهنمایی آموزشی

فصل سوم:

مسئولان نظارت و راهنمایی آموزشی

فصل چهارم:

وظایف راهنمای آموزشی

فصل پنجم:

اصول و روشهای نظارت و راهنمایی آموزشی

فصل ششم:

مؤلفه های اصلی نظارت و راهنمایی آموزشی

فصل اول: مفاهیم

در فرهنگ فارسی عمید، نِظارت به معنای زیرکی و فراست، نَظارت به معنای عمل ناظر و مقام او و مراقبت در اجرای امری است و راهنمایی به معنای عمل راهنما و راه را نشان دادن به کسی، رهبری و هدایت آمده است.

¨در فرهنگ تعلیم و تربیت نظارت و راهنمایی (Supervision) چنین تعریف شده است:

کوششهای مسئولان منتخب مدرسه برای راهنمایی و هدایت معلمان و دیگر کارکنان آموزشی در اصلاح وضع آموزش و روشهای تدریس که مستلزم تحریک رشد و پیشرفت حرفه ای معلمان، انتخاب هدفهای آموزشی و تجدید نظر در آنها، مواد آموزشی، روشهای تدریس و ارزشیابی آنهاست.

تعریف نظارت و راهنمایی آموزشی از منظر برخی از اندیشمندان

مارکس و استوپس (۱۹۷۱): هرگونه فعالیتی را که عمدتاً برای اصلاح آموزش در کلاس درس صورت گیرد در حوزه نظارت و راهنمایی آموزشی است.

کیمبل وایلز: ناظران امور را سرعت می بخشند. آنها به ایجاد ارتباط کمک می کنند تا افراد همدیگر را بهتر بشناسند و … (متمرکز بر روابط انسانی)

کوگان: نظارت دربردارنده فعالیتهایی چون برنامه نویسی، بازنگری برنامه تحصیلی، آماده سازی مطالب آموزشی و واحدها، استفاده مؤثر از ابزارها، تهیه گزارش به والدین و توجه به ارزشیابی کلی برنامه هاست. (متمرکز بر برنامه تحصیلی)

مفهوم سنتی از کادوشین (۱۹۷۶): انتقال دانش و مهارتها در عمل فرد کارآزموده به فرد کارآموز و از فرد مجرب به فرد بی تجربه .

مطالعه بیشتر