جدیدترین سند راهبردی توسعه محله قبا

جدیدترین سند راهبردی توسعه محله قبا
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

جدیدترین سند راهبردی توسعه محله قبا

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند در این بخش گزارش سند راهبردی توسعه محله قبا که در منطقه ۳ شهر تهران واقع می‌باشد برای دانلود قرار داده شده است. این گزارش مطالعاتی در ۲۸ صفحه و با فرمت PDF( با قابلیت کپی متن به Word) تهیه و تدوین و  در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید. در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫پی دی اف‬‎

جدیدترین سند راهبردی توسعه محله قبا

فرمت فایل: pdf

تعداد صفحات فایل: ۲۸

فهرست نقشه ها:

  • محله قبا
  • تحلیل عوامل درونی و بیرونی محله قبا(SWOT)
  • چشم انداز توسعه محله قبا
  • شاخصها و معیارهای توسعه محله قبا
  • راهبردهای توسعه محله قبا
  • برنامه ۵ ساله توسعه محله قبا
  • سازوکار به روز رسانی برنامه توسعه محله قبا

محله قبا (چالهرز)

در گذشته، در محله چالهرز، گودالهای بزرگ و دره شکلی بوده که روان آبهای سطحی به آنجـا سرازیر می شده و به این سبب، این محله را چالهرز نامیـده انـد. بـا گذشـت زمـان و پـر شـدن گودالها، از عمق گودالها کاسته شده و به کشت گندم درآمده و کم کـم کـاربری مسـکونی پیـدا کرده است. چالهرز محله ای جذاب و با طراوت است که مسیل شهرزاد و درختان بلند به زیبائی های این محله جلوه بی بدیلی بخشیده است. حسینیه ارشاد از جمله نمادهـای تـاریخی و مهـم این محله می باشد. محله چالهرز از شمال به خیابان پورمشکانی، بلوار شهرزاد، خیابان صدف، از شرق به خیابان پاسداران، از غرب به خیابان شریعتی و از جنوب به خیابان پاسـداران و بزرگـراه همت محدود می شود.

معضل اصلی و جدی امروز محله چالهرز، ایجاد گره های ترافیکی در معابر محله و بار ترافیکـی سنگین و مزاحم معابر و توقفگاهی شدن معابر محلی است. کمبود فضاها و امکانات توقفگـاهی، ورزشی، فرهنگی و عدم مفیدیت و بهره دهی مناسب و مکفی فضاهای خدماتی موجود در محله برای مردم محله قبا است. البته، مساله مذکور مختص این محله نبوده در محلات دیگر منطقـه نیز این مسائل وجود دارد………..

مطالعه بیشتر