دانلود جامع ترین خلاصه کتاب مقدمات برنامه‌ ریزی درسی دکتر حسن ملکی

دانلود جامع ترین خلاصه کتاب مقدمات برنامه‌ ریزی درسی دکتر حسن ملکی
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
132mb
نویسنده
11,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین خلاصه کتاب مقدمات برنامه‌ ریزی درسی دکتر حسن ملکی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین خلاصه کتاب مقدمات برنامه‌ ریزی درسی نوشته دکتر حسن ملکی بهمراه سوالات تستی و تشریحی با فرمت pdf ،ppt ویرایش جدید (سال ۱۴۰۰) می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست فصول جامع ترین خلاصه کتاب مقدمات برنامه‌ ریزی درسی ملکی:

فصل اول: جایگاه برنامه‌ریزی در تعلیم و تربیت
فصل دوم: برنامه‌ریزی درسی
فصل سوم: نیازسنجی: اصول و روشها
فصل چهارم: تعیین هدف در برنامه درسی
فصل پنجم: انتخاب محتوا و تجربیات یادگیری
فصل ششم: سازماندهی محتوا و تجربیات یادگیری
فصل هفتم: انتخاب روشهای تدریس
فصل هشتم: طراحی و تولید کتاب درسی
فصل نهم: ارزشیابی برنامه درسی
فصل دهم: اجرای برنامه درسی

بخشی از متن فایل:

فصل پنجم: انتخاب محتوا:

پس از انتخاب هدف،محتوای برنامه درسی انتخاب می شود.

برای تعیین هدف های آموزشی بررسی و دقت نظر ضروری است نخستین گام برای تحقق هدف ها انتخاب محتوای آموزشی مناسب است «چون هدف ها به وسیله محتوا تامین می شوند توجه به انتخاب محتوا همیشه عنصر مهم برنامه درسی بوده است» هیچ گاه برنامه آموزشی بی محتوا نبوده اند.

تا دهه ۱۹۶۰ که نهضت اصلاح برنامه درسی به وقوع پیوست ،محتوای برنامه درسی اهمیت کمتری داشت ولی در مورد موضوعاتی مانند:هدف های آموزشی ،یادگیرنده و ارزشیابی مطالب زیادی ارائه می شود در واقع فرض بر این بود که محتوا به بررسی زیادی نیاز ندارد.

همانطور که شوآب یاد آور می شود:

«معلمان خود را برای روشهای جدید تدریس آماده می کردند، در حالی که محتوای درسی را به اندازه کافی نمی دانستند. نهضت موضوع مدار باعث شد تا علاقه متخصصان تعیلم و تربیت به بررسی مجدد موضوع فراموش شده محتوا برنامه درسی معطوف شود»

یکی از مباحثی که در سخنرانی ها و نوشته تاکید می شود یادگیری چگونگی فکر کردن و آموختن است با این که یادگیری چگونه آموختن مهم است چون هر نوع یادگیری مستلزم داشتن محتوایی است.

می توان گفت که چگونه  آموختن را نیز از طریق محتوای برنامه درسی یاد می گیریم.

محتوا را در چهار محور زیر بررسی میکنیم:

۱.تعریف

۲.ماهیت

۳.ارائه

۴.وحدت

مطالعه بیشتر