دانلود جامع ترین جزوه سازمان های پولی و مالی بین المللی

دانلود جامع ترین جزوه سازمان های پولی و مالی بین المللی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه سازمان های پولی و مالی بین المللی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه درس سازمان های پولی و مالی بین المللی با فرمت pdf در ۵۸ صفحه می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن جزوه :

فهرست:

فصل اول : صندوق بین المللی پول
فصل دوم : بانک جهانی
فصل سوم : سایر مؤسسات گروه بانک جهانی

کلیات درس

هدف از تدوین این کتاب آشنایی دانشجو با صندوق بین المللی پول، موسسات بانکی از جمله بانک جهانی و سایر موسسات مالی و پولی میباشد.

فصل اول: صندوق بینالمللی پول

در اوج جنگ جهانی دوم یعنی در سالهای اولیه دهه ۱۹۴۰، تلاشهای زیادی برای ایجاد یک سیستم باثبات و آزاد پولی صورت گرفت. در این راستا چهار طرح عنوان شد:

طرح هری دکستروایت معاون وزیر خزانهداری ایالات متحده آمریکا در فوریه ۱۹۴۲ ارائه گردید.

عنوان طرح وایت پیش نویس اولیه پیشنهاد تأسیس صندوق تثبیت ملل و بانک ترمیم و توسعه بوده است.

طرح جان میناردکینز مشاورخزانه داری انگلستان و اقتصاددانان مشهور، در فوریه ۱۹۴۲ تحت عنوان اتحادیه پایاپای پولی بین المللی ارائه گردید.

دولت فرانسه نیز در ماه مه ۱۹۴۳ طرحی را تحت عنوان مناسبات پولی بین المللی ارائه کرد.

در ژوئیه ۱۹۴۳ طرحی تحت عنوان اتحادیه مبادلات بینالمللی توسط دولت کانادا ارائه گردید.

مقر صندوق بینالمللی

مقر کنونی صندوق بینالمللی پول در آمریکا که بیشترین سهمیه را دارد، در شهر
واشنگتن DC ، واقع شده است. با وجودی که صندوق وابسته به سازمان ملل متحد است ولی در اداره امور و وظایف خود کاملاً از سازمان ملل متحد مستقل است. به علاوه صندوق از نظر حقوقی دارای شخصیت حقوقی کامل بوده و برای بستن قرارداد، فروش اموال منقول و غیرمنقول و سایر اقدامات حقوقی دارای صلاحیت است. همچنین اموال، پروندهها و دارائیهای صندوق در سراسر اقدامات قضایی، تصرف، کاوش و … از مصونیت برخوردار است. درآمدها و دارائیهای صندوق مشمول هیچگونه مالیات و یا عوارض گمرکی نمیباشد…

مطالعه بیشتر