دانلود فایل قابل سرچ اندیشه اسلامی ۱ (آزمون متمرکز) دانشگاه علمی کاربردی

دانلود فایل قابل سرچ اندیشه اسلامی ۱ (آزمون متمرکز) دانشگاه علمی کاربردی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل قابل سرچ اندیشه اسلامی ۱ (آزمون متمرکز) دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین جزوه درس اندیشه اسلامی ۱ (آزمون متمرکز) دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد که با فرمت pdf در ۱۴۴ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فایل قابل سرچ اندیشه اسلامی ۱ (آزمون متمرکز) دانشگاه علمی کاربردی

مبحث اول:ایمان

سؤالات:

۱- رابطه ایمان و اطاعت چیست؟

۲- مهمترین شرط برای ایفای مسئولیتها چیست؟

۳- انسان متقی چه ویژگیهایی دارد؟

مسئولیت پذیری مسلمان و تقوا

رهبانیون مسیحیت، برای اینکه دامانشان به گناهان آلوده نشود، رهبانیت پیشه کردند؛ به غارها و رهبانیتی که آنان » وَ رَهْبَانِیهً ابْتَدَعُوهَا مَا کَتَبْنَاهَا عَلَیهِمْ « : کوهها و بیغوله ها پناهنده شدند.

قرآن میفرماید

از خود در آوردند، بصورت بدعتی آن را ایجاد کردند؛ ما بر آنان رهبانیت را ننوشته بودیم؛ اما عالم اسلامی رهبانیت ندارد، گوشه گیری ندارد، فرار ندارد.

عالم اسلامی همانی است که سعی میکند که بگیرد غریق را. یک فرد آگاه مسلمان، هر انسان مسلمان که مسلمان بودن و مسئول بودن با یکدیگر لازم و ملزوم هستند همینجور است؛ سعی می کند غریق را، و بازده را، بیمار را، نجات بدهد؛ اینکه با فرار جور درنمی آید. خودش را متقی می کند، دارای تقوا؛ یعنی آن تجهیز لازم را، آن زره لازم را، در مقابل آسیب گناه بر تن میپوشد و وارد منطقه گناه میشود، برای دستگیری گناهکاران؛ تقوا این است.

رستگاری؛ نتیجه تقوا

وقتیکه این معنای تقوا شد، آیا تقوا مقدمه و وسیلهای برای پیروزی هست یا نیست؟ میبینید که خیلی آسان، وسیله پیروزی است. آن کسی که میخواهد بر این بیماری، در این منطقه پیروز بشود، اگر همواره بترسد که مبادا این میکروب در جسم او اثر بگذارد، این چطور میتواند میکروب زدهها و و بازدهها را نجات بدهد؟ باید خودش را خاطر جمع کرده باشد؛ باید از خودش خاطرش جمع باشد، بعد وارد منطقه و بازده بشود و دیگران را نجات بدهد؛ آن وقت است که به پیروزی هم خواهد تقوای خدا پیشه کنید، » وَ اتَّقُوا اللَّهَ « . رسید. آنوقت است که این کار را هم به راحتی انجام خواهد داد مگر پیروزمند و رستگار و موفق گردید…

مطالعه بیشتر