جزوه روش های نوین یادگیری و یاددهی با فرمت pdf

جزوه روش های نوین یادگیری و یاددهی با فرمت pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
58mb
نویسنده
دسته بندی
130,000 تومان 9,600 تومان٪90 تخفیف

توضیحات فایل:

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین و باکیفیت ترین دانلود جزوه روش های نوین یادگیری و یاددهی رشته آموزش ابتدایی می باشد که با فرمت pdf در ۳۷۶ صفحه اسلایدوار تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه روش های نوین یادگیری و یاددهی:

روشهای نوین یادگیری و یاددهی

• مهارت های مورد نیاز دانش آموزان در دنیای امروز
• الف- مهارت های شخصی)پایبندی به ارزش ها /حق گویی /حق طلبی/ هدف گذاری/ مباحثه و مذاکرات/ قدرت رهبری/ توان انجام کارفیزیکی و فکری/ برنامه ریزی حرفه ای
• مهارت های پایه مشترک زندگی) مهارت حل مسئله/تفکر انتقادی/تفکر خلاق/همدردی و همدلی/ بصیرت / ارتباط موثر/ خود آگاهی و…
• مهارت های انسانی ) عزت نفس/استقلال/نگرش جهانی/ انعطاف پذیری/خودشناسی/پژژوهشگری/چگونه دانستن/ چگونه با دیگران زیستن/ مشارکت جویی/ مسولیت پذیری

دانلود جزوه روش های نوین یادگیری و یاددهی

تعریف آموزش: هرگونه فعالیتی که به صورت هدفمند از قبل طراحی شده تا یادگیری افراد را آسان کند آموزش گفته می شود.

مراحل مهم آموزش:

• قبل از تدریس (طراحی آموزشی: انتخاب روش تدریس/تنظیم طرح درس/تقسیم بندی فصل/ارزیابی: ورودی/ تکوینی/ارزیابی نهایی،بازخورد)
• ضمن تدریس ( الگوهای تدریس و کاربرد عملی)
• فعالیت ها و مهارت های بعد از تدریس ( میزان یادگیری/بازخورد مباحث/ارزشیابی)

تعریف تدریس: تدریس قسمتی از آموزش و یا نوعی از آموزش است که به صورت رسمی در کلاس و توسط معلم انجام می شود و آن را از سایر
• آموزشهای غیر رسمی مجزا می کند.
• ویژگی های تدریس: هدفمند/رابطه متقابل معلم و شاگرد/ وجود شرایط خاص

تعریف یادگیری: تغییرات پایداری که در رفتار فرد صورت گرفته و این تغییرات در قالب تجربه و عمل به وقوع پیوسته است.
• ایجادد تغییرات مطلوب و مستمر در رفتار فرد است که از راه تاثیر و ارتباط متقابل با محیط (تجربه) در فرد ایجاد می شود.

دانلود جزوه روش های نوین یادگیری و یاددهی

تفاوت تدریس و یادگیری:

• تدریس کنش متقابل معلم و فراگیر است و یادگیری تغییراتی است که در نتیجه این کنش تعامل حاصل می شود.
• یادگیری در هرجا و هر زمان ممکن است روی دهد ولی تدریس در کلاس و با حضور معلم روی می دهد.
• هر تدریسی منجر به یادگیری نمی شود. آیا آنچه معلم تدریس می کند توسط فراگیر بکار بسته می شود؟
• نظریه های بادگیری به مطالعه و شرایطی که منجر به تغییر می شود می پردازند در حالی که نظریه های تدریس بیشتر به معلم و شرایط کلاس می پردازندو معلمان به جهتی هدایت میکنند که شرایط تغییر رفتار ایجاد می شود.

مطالعه بیشتر