دانلود فایل pdf ترجمه کتاب ترجمه تشریحی

دانلود فایل pdf ترجمه کتاب ترجمه تشریحی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
30,000 تومان 15,000 تومان

دانشجویان گرامی ، محتوای این پست دانلود فایل pdf ترجمه کتاب ترجمه تشریحی بهمراه کتاب اصلی The Routledge Course in Translation Annotation اثر Ali Almanna از منابع پیام نور رشته مترجمی زبان انگلیسی می باشد که در قالب پی دی اف و ورد تهیه و تدوین گردیده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

کتاب The Routledge Course in Translation Annotation اثری از Ali Almanna است و یکی از اصلی ترین منابع درسی رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه های کشور با عنوان درسی ترجمه تشریحی در دانشگاه های ایران می باشد.

دانلود فایل pdf ترجمه کتاب ترجمه تشریحی:

  • خلاصه فصل اول

حاشیه نویسی و مسائل مربوط به آن به دو شاخه اصلی تقسیم می شود :

  1. ترجمه مطالعات
  2. ترجمه کاربردی

از آنجا که تمرکز اصلی این بخش بر روی حاشیه نویسی ، اظهار نظر و سایر موارد مرتبط مانند بررسی و ارزیابی میباشد، توجه عمده بر مطالعات ترجمه کاربردی، به ویژه ترجمه متمرکز است. انتقاد ترجمه از اصول تجزیه و تحلیل انقباضی استفاده می کند ، اما هدف آن مطالعه تفاوت بین دو زبان نیست. در عوض بر مطابقت و عدم تطابق بین متن منبع ST)) و متن هدف (TT) تمرکز می کند.علی‌رغم استفاده از اصول مشابه و مربوط به خودشان با رابطه بین ((ST و ((TT ، استفاده از تجدید نظر کمی مشکل است زیرا تجدید نظر از”چرا” در سوال خود استفاده میکند در حالی که انتقاد ترجمه بر “چیست” و “چگونه” دلالت دارد.

حاشیه نویسی برای افزودن یادداشت های توضیحی است و یا توضیحات خطی را برای کلمات یا عبارات ارائه میدهد. این مطالعه بین اصطلاح “حاشیه نویسی” و مترادف آن “اختلاف نظر” است. حاشیه نویسی برای اشاره به یادداشت های مهم ارائه شده توسط مترجمان استفاده می شود. بعلاوه، یادداشت نباید حاوی تعداد زیادی پاورقی باشد…

مطالعه بیشتر