دانلود پاورپوینت درس دوازدهم تاریخ هنر ایران

دانلود پاورپوینت درس دوازدهم تاریخ هنر ایران
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3mb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت درس دوازدهم تاریخ هنر ایران

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت درس دوازدهم (هنر و تمدن ایران در سده دهم و یازدهم هجری) تاریخ هنر ایران می باشد که با فرمت ppt در ۲۴ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت درس دوازدهم تاریخ هنر ایران:

دوران میانه تاریخ هنر ایران از سده اول هجری تا پایان سده یازدهم ادامه دارد، پس از آن دوران معاصر آغاز می‌شود.

دوران میانه تاریخ هنر ایران را به تفصیل در سده اول تا سوم، سده چهارم تا ششم، سده هفتم و هشتم و اواخر سده هشتم و نهم را بررسی کردیم، اینک به سده دهم و یازدهم هجری رسیده‌ایم یعنی دوران حکومت صفویان بر ایران و نقش آنها در پیشرفت یا پس رفت هنر.

صفویان توانستند با حفظ سنت های کهنه و پیوند آنان با ابداعات و نوآوری های جدید، جایگاه مهم و خاصی را برای خود در تمدن ایرانی رقم بزنند.

به دلیل ارزش و اهمیت دین اسلام و مذهب شیعه در این دوران، همه ی آثار در راستای معیارهای اسلامی- ایرانی ساخته و تولید می شدند.

معماری:

۱٫ ساخته شدن مساجد باشکوه در راستای اهداف اسلامی.

۲٫ ساخته شدن مدرسه هایی با ایوان های بزرگ دو طبقه و حجره دار (مدرسه ی چهار باغ اصفهان).

۳٫ تلاش بسیاری برای ساخت آرامگاه هایی در شأن بزرگان دین و ائمه در کربلا، نجف، سامرا صورت گرفت.

بناهای دینی و غیر دینی معماری:

بناهای دینی: مساجد باشکوه با کاشی کاری های زیبا، آرامگاه های ائمه و بزرگان دین .

بناهای غیر دینی : آثار منحصر به فردی نظیر کاخ چهل ستون، هشت بهشت، بازارها و کاروان سراها در شهرهای بزرگ و راه هایی جهت بازرگانی و تجارت.

مطالعه بیشتر