فایل ترکیب روشAHP-SWOT، ANP-SWOT

فایل ترکیب روشAHP-SWOT، ANP-SWOT
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 14,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این پست دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت ترکیب روشAHP-SWOT، ANP-SWOT می باشد که با فرمت ppt در ۲۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

فهرست مطالب فایل پاورپوینت ترکیب روشAHP-SWOT، ANP-SWOT:

فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی

تحلیل سوات

تلفیق ANP و SWOT

روش AHP و SWOT

وزن نهایی گزینه ها

روش ANP و SWOT

فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

در علم تصمیم‌گیری که در آن انتخاب یک راهکار از بین راهکارهای موجود و یا اولویت ‌بندی راهکارها مطرح است،‌ چند سالی است که روش های تصمیم گیری با شاخص ‌های چند گانه «MADM  » جای خود را باز کرده ‌اند. از این میان روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) بیش از سایر روشها در علم مدیریت مورد استفاده قرار گرفته است. فرایند تحلیل سلسله مراتبی یکی از معروف ترین فنون تصمیم گیری چند منظوره است که اولین بار توسط توماس ال.ساعتی عراقی الاصل در دهه ۱۹۷۰ ابداع گردید. فرایند تحلیل سلسله مراتبی ، منعکس کننده ی رفتار طبیعی و تفکر انسانی است.

این تکنیک، مسائل پیچیده را بر اساس آثار متقابل آنها مورد بررسی قرار می ‌دهد و آنها را به شکلی ساده تبدیل کرده به حل آن می ‌پردازد.

فرایند تحلیل سلسله مراتبی در هنگامی که عمل تصمیم گیری با چند گزینه رقیب و معیار تصمیم گیری روبروست ، می ‌تواند استفاده گردد. معیارهای مطرح شده می ‌تواند کمی و کیفی باشند.

اساس این روش تصمیم گیری ، بر مقایسهای زوجی نهفته است. تصمیم گیرنده با فراهم آوردن درخت سلسله مراتبی، تصمیم آغاز می‌کند. درخت سلسله مراتب تصمیم، عوامل مورد مقایسه و گزینه ‌های رقیب مورد ارزیابی در تصمیم را نشان می ‌دهد. سپس یک سری مقایسات زوجی انجام می ‌گیرد. این مقایسات وزن هر یک از فاکتورها را در راستای گزینه‌های رقیب مورد ارزیابی در تصمیم را نشان می ‌دهد. در نهایت منطق فرآیند تحلیل سلسله مراتبی به گونه ‌ای ماتریس های حاصل از مقایسات زوجی را با یکدیگر تلفیق می‌سازد که تصمیم بهینه حاصل شود.

مطالعه بیشتر