پاورپوینت فصل سوم (مدیریت ریسک ) حسابرسی داخلی بیتا مشایخی

پاورپوینت فصل سوم (مدیریت ریسک ) حسابرسی داخلی بیتا مشایخی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 12,500 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت فصل سوم (مدیریت ریسک ) کتاب حسابرسی داخلی نوشته دکتر بیتا مشایخی و دکتر ساسان مهرانی می باشد که با فرمت ppt در ۲۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه

انجمن حسابرسان داخلی(IIA) تعریفی به این شرح برای حسابرسی داخلی ارائه می دهد حسابرسی داخلی فعالیت اطمینان بخش و مشاوره ای مستقل و بی طرفی است که برای ایجاد ارزش افزوده و بهبود عملکرد سازمان طراحی و اجرا می شود . حسابرسی داخلی به سازمان در دستیابی به اهداف از طریق برقراری رویکرد منظم و سیستماتیک برای ارزیابی و بهبود اثر بخشی فرایندهای مدیریت ،ریسک کنترل و نظام راهبری، کمک می کند از سوی دیگر مطابق ماده ۱ منشور فعالیت حسابرسی داخلی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران نیز مأموریت واحد حسابرسی داخلی ارائه خدمات مشخص شده در تعریف انجمن حسابرسان داخلی (IIA) است همچنین مطابق این ماده و مشابه تعریف یاد شده ارزیابی و بهبود اثر بخش فرایند مدیریت ریسک شرکت در دامنه عملیات واحد حسابرسی داخلی گنجانده شده است.

حال به واژۀ مدیریت ریسک مطابق این منابع توجه کنید شناخت مفهوم ریسک و آشنایی با مدیریت ریسک در سازمانها اهمیت بسیار زیادی دارد وجود راهبری شرکتی خوب در سازمان ها مستلزم استقرار و به کارگیری سیستم مدیریت ریسک و اطلاع رسانی بـه سهامداران در این خصوص است .در این فصل به مفهوم ریسک پرداخته می شود و با ارائه مطالبی در خصوص مدیریت ریسک به مفاهیم با اهمیتی همچون مدیریت ریسک بنگاه (ERMاشاره خواهد شد.

فهرست پاورپوینت فصل سوم (مدیریت ریسک ) حسابرسی داخلی بیتا مشایخی :

مقدمه

آشنایی با مفهوم ریسک

ریسک در فرایندهای تجاری

شناخت و مستندکردن فرایندهای تجاری

شکل۱. علائم و نمادهای مرسوم برای رسم نقشه فرایند

ریسک های تجاری

فرایند مدیریت ریسک

. مرحله شناسایی

مرحله ارزیابی

مرحله مدیریت

مرحله بازنگری

مدیریت ریسک واحد تجاری از دیدگاه کوزو

اهداف سازمان

عناصر و مؤلفه های مدیریت ریسک

محیط داخلی

تعیین اهداف

شناسایی رویدادها

ارزیابی ریسک

واکنش به ریسک

عملیات کنترل

اطلاع رسانی

نظارت

ساختار تجاری سازمان

مسئولیت مدیریت ریسک واحد تجاری با کیست؟

نقش مدیریت اجرایی ارشد در مدیریت ریسک

نقش هیئت مدیره در مدیریت ریسک

نقش حسابرسان داخلی در مدیریت ریسک

گزارش تفصیلی انجمن حسابرسان داخلی

نقش مدیریت ریسک در فعالیت های حسابرسی داخلی 

مطالعه بیشتر