پاورپوینت روابط فرد با سازمان و شخصیت های دشوار

پاورپوینت روابط فرد با سازمان و شخصیت های دشوار
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 11,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین پاورپوینت فصل ۴ : روابط فرد با سازمان و شخصیت های دشوار از کتاب روانشناسی کار محمود ساعتچی‌ (کاربرد روانشناسی در کار، سازمان و مدیریت دکتر محمود ساعتچی) می باشد که با فرمت ppt در ۱۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت روابط فرد با سازمان و شخصیت های دشوار :

تعریف سازمان و انواع آن :

سازمان را می توان همکاری یا تطبیق منطقی عده ای از مردم برای دستیابی به هدف های مشترک , از طریق تقسیم کار و عمل و نیز سلسله مراتب اختیار و مسئولیت تعریف کرد.در درون هر سازمان رسمی تعداد سازمان غیررسمی وجود دارد که توسط گروه های کوچک درون سازمان ساخته شده اند.ضمنا بسیار از مشکلات سازمان ها از عمل متقابل و پیچیده سازمان های رسمی و غیر رسمی پدید می آید.

* نکته : هر سازمان رسمی توسط نمودار سازمانی نشان داده می شود (ارائه مثال در اسلاید بعد) .

اثار سازمان بر افراد

سازمان ها با ماهیت خاص و منحصر به فرد خود اثرات گوناگونی بر افراد می گدارند که البته این آثار لزوما مخرب و یا غیر قابل کنترل نیستند.اما مهم ترین خطری که هر فردی را در سازمان متاثر می کند , این است که عده ای معدودی از مدیران قابلیت تصمیم گیری و تعیین خط مشی داشته باشند زیرا ممکن است بین خط مشی های سازمانی و شخصیت افراد تضاد فاحشی وجود داشته باشد که غالبا نتیجه آن ناکامی افراد در داخل سازمان می باشد.در سازمان ها امکان انتخاب برای فرد محدود است و فرد کمتر می تواند راه و جهت خود را تشخیص داده یا قوانین و مقررات را متناسب  با اوضاع و احوال و شرایط خودش بکار گیرد.

با خواندن این مطالب متوجه می شویم که سازمان ها غالبا  اثر منفی بر افراد می گذارند.

حال این سوالات پیش می آید که ایا سازمان های صنعتی امادگی لازم را دارند تا بتوانند کارگری را که از نظر عقلی و عاطفی رشد نکرده است در خود جای دهند؟؟؟؟ یا اینکه آِیا سازمان ها واقعا باعث ناکامی افراد بالغ نمی شوند و آنها را مایوس و ناامید نمی سازند ؟؟؟؟

مطالعه بیشتر