دانلود پاورپوینت درس اصول توانبخشی با عنوان اسکولیوز یا کجی ستون فقرات

دانلود پاورپوینت درس اصول توانبخشی با عنوان اسکولیوز یا کجی ستون فقرات
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت درس اصول توانبخشی با عنوان اسکولیوز یا کجی ستون فقرات

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل تحقیق پاورپوینت درس اصول توانبخشی و وسایل و دستگاه ها با عنوان : اسکولیوز یا کجی ستون فقرات می باشد که با فرمت ppt در ۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

محتوای اسلاید ۲

اسکولیوز

اسکولیوز ناهنجاری تغییر و بد شکلی سه بعدی ستون فقرات است. اسکولیوز از طریق زاویه کوب در صفحه فرونتال تعریف می­شود و اغلب با چرخش ستون مهره در صفحه عرضی و کاهش قوس کایفوز (Hypokyphosis) یا قوس سینه ای در صفحه ساجیتال است. این ناهنجاری ها در ستون مهره­ها با تغییرات مفاصل بین دنده-مهره و دنده ­ها باعث ایجاد تقعر و تحدب در ناحیه قفسه سینه می­شود. چرخش زمانی شروع می­شود که اسکولیوز پیشرفت کند که به آن اسکولیوز چرخشی گفته می­شود.

این بیماری می­تواند از بدو تولد وجود داشته باشد که به آن اسکولیوز مادرزادی می­گویند. اسکولیوز مادرزادی نشان دهنده یک بدشکلی ستون مهره در اثر نقص ساختمان، جزء یا ترکیب هر دو است و توسط عدم تعادل طولی و چرخشی مشخص می­شود.

پاورپوینت درس اصول توانبخشی با عنوان : اسکولیوز یا کجی ستون فقرات

محتوای اسلاید ۴

علت انحراف ستون فقرات چیست؟

این نوع تغییر شکل گاهی در نتیجه یک اسکولیوز تشخیص داده نشده دوران کودکی است و گاه به علت پوکی استخوان، تخریب دیسک و یا شکستگی‎ های فشاری ستون فقرات و یا ترکیبی از آن‎ها است.

اسکولیوزیس بالغین به ۳ گروه عمده تقسیم ‎بندی می‎شود که عبارتند از:

A -اسکولیوز تخریبی اولیه

B- اسکولیوز ایدیوپاتیک پیشرونده در بالغین

C- اسکولیوزیس تخریبی اولیه

مطالعه بیشتر