پاورپوینت مدیریت ریسک سازمانی Organization risk management

پاورپوینت مدیریت ریسک سازمانی Organization risk management
نوع فایل
ppt
حجم فایل
7mb
نویسنده
دسته بندی
30,000 تومان 17,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت مدیریت ریسک سازمانی Organization risk management می باشد که با فرمت ppt در ۲۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت مدیریت ریسک سازمانی Organization risk management :

مقدمه ای بر مدیریت ریسک سازمانی

تعاریف زیادی از ریسک وجود دارد. بیشتر بر خطرات، آسیب ها و رویدادهای مضر تمرکز می کنند.

تنها یکی از این تعاریف از دیدگاه یک سازمان ارائه شده است.

این تعریف آنچه را ممکن است اتفاق و اینکه چگونه بر توانایی سازمان برای دستیابی به اهدافش در دنیای نامشخص تاثیر می گذارد را پوشش می دهد.

دیگر خطر محدود به رویدادهای مضر نخواهد بود. درعوض، ریسک و پیامدهای آن می تواند مثبت یا منفی باشد.

ریسک همیشه بر اهداف سازمان متمرکز است. فرصت ها و تهدید ها نشان دهنده اثرات عدم اطمینان هستند.

درک ریسک سازمانی

ریسک اثر عدم قطعیت بر اهداف است. این تعریف تاکید را تغییر می دهد ،

از یک رویداد (چیزی اتفاق می افتد) به  اثرات عدم اطمینان.

ریسک با اهداف استراتژیک مرتبط است.

اثرات عدم اطمینان مثل فرصت ها ، موانع و تهدید ها به سازمان در رسیدن به اهدافش کمک می کند یا از رسیدن به آن باز دارد.

در غیاب عدم قطعیت ، ریسک ناشی از اجرای فرآیند های موثر ، عملیات های کارآمد و استراتژی کارآمد است.

پس از تعیین اهداف استراتژیک، سازمان ها باید به عوامل داخلی و خارجی که می توانند عدم اطمینان را ایجاد کنند، بپردازند. این زمانی محقق می شود که سازمان یک اسکن از محیط های عملیاتی خارجی و داخلی را آماده کند. این محیط های عملیاتی به عنوان زمینه سازمان شناخته می شوند. در دنیای ریسک مالی، سازمان ها به دنبال اجتناب، کنترل یا انتقال به د یگران هستند به عنوان مثال، خرید بیمه. سرمایه گذاران به فرصت ها به عنوان “ریسک و فرصت” اشاره می کنند.

مطالعه بیشتر