فصل ۹ کتاب اختلال های یادگیری هالاهان کافمن ترجمه علیزاده ppt

فصل ۹ کتاب اختلال های یادگیری هالاهان کافمن ترجمه علیزاده ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
15,000 تومان 8,900 تومان

کاربران گرامی محتوای این پست پاورپوینت فصل ۹ کتاب اختلال های یادگیری هالاهان کافمن ترجمه علیزاده ( اختلال نارسایی توجه )می باشد که با فرمت ppt در ۱۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

فصل ۹ کتاب اختلال های یادگیری هالاهان کافمن ترجمه علیزاده ppt:

تعریف امروزی اختلال نارسایی توجه /بیش فعالی چیست؟

امروزه اغلب متخصصان برای تشخیص کودکان با اختلال نارسایی توجه /بیش فعالی به راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی انجمن روان پزشکی آمریکا متکی هستند.ویرایش جدید راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی بسته به اینکه افراد تا چه حد مشکلات توجه را در مقایسه با بیش فعالی/تکانش گری نشان میدهد به سه زیرگروه اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی اشاره میکند:

۱)اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی نوع غالبا بی توجه .

۲) اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی نوع غالبا بیش فعال_تکانش گر.

۳)اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی نوع مرکب

تحقیقات نشان می دهند که بین ۳ تا ۵ درصد کودکان سنین مدرسه در ایالت متحد امریکا دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی هستند.

شیوع زیرگروه های اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی به ترتیب از بیشترین تا کمترین میزان شیوع عبارتند از :

زیرگروه مرکب،زیرگروه غالبا توجه ، زیرگروه غالبا بیش فعال تکانشگر
شیوع اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در پسران بیشتر از دختران و حدود ۳ یا ۴ به ۱ است.
برخی از کودکان ممکن است به اشتباه به عنوان اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی تشخیص داده شوند.

مشاهده های اولیه نشانه های اختلال نارسایی توجه , بیش فعالی:

جورج اف .استیل در سال ۱۹۰۲ مجموعه مقالاتی را در دانشکده پزشکی رویال لندن ارایه داد که در آن مقاله ها مواردی از کودکان را توصیف کرد که رفتارهای مشترک زیادی داشتند (استیل ۱۹۰۲)این کودکان علاوه بر نافرمانی ،بی توجهی و بیش فعالی ،در اجتناب از رفتار نامطلوب و تکانشی نیز مشکل داشتند.

ویژگی های دیگری نیز مشابه آنچه اختلال نارسایی توجه ،بیش فعالی شناخته میشود بودند:

او متعتقد بود بسیاری از این کودکان آسیب مغزی جزیی دارند.

بسیاری از آنها هوش عادی برخوردارند.

درصد پسرها بیشتر از دخترهاست.

تصور او این بود که این وضعیت مبنای ارثی دارند.

بسیاری از کودکان نشانه های دیگری مثل افسردگی و تیک های عصبی نیز داشتند.

مطالعه بیشتر