حسابرسان داخلی و مستقل و نظارت ppt

حسابرسان داخلی و مستقل و نظارت ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
38,000 تومان 21,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این پست دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین فایل تحقیق پاورپوینت حسابرسان داخلی و مستقل و نظارت می باشد که با فرمت ppt در ۱۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت حسابرسان داخلی و مستقل و نظارت:

حسابرسی داخلی

حسابرسی داخلی یک فعالیت مستقل بی طرفانه اطمینان بخش و مشاوره است که به منظور ایجاد ارزش افزوده و بهبود عملکرد یک سازمان طراحی و اجرا می‌شود.

این نوع حسابرسی با ایجاد رویکردی سامانمند به منظور ارزیابی و بهبود اثر بخشی فرآیندهای مدیریت ریسک، کنترل و نظام راهبری، سازمان را

در دستیابی به اهدافش یاری می‌دهد.

مدیر حسابرسی داخلی مسئول اصلی اداره و نظارت بر فعالیت حسابرسی داخلی است. حسابرسان مستقل مسئولیت حسابرسی صورتهای مالی و ایجاد اطمینان نسبت به این که آیا صورتهای مالی به صورت منصفانه و مطابق با استانداردها ارائه شده اند را بر عهده دارد.

هدف از حسابرسی مستقل این است که به گزارشهای مالی اعتبار بخشیده و ریسک ارائه اطلاعات ناشی از گزارشهای مالی گمراه کننده که توسط کنترلهای داخلی حاکم بر گزارشگری مالی کشف نشده اند را کاهش دهد.

 حسابرسی داخلی، یکی از سازوکارهای راهبری شرکتی

تحولات اخیر مستلزم یک ساختار اثر بخش راهبری شرکتی است که بر مبنای یک هیأت مدیره هوشیار و کوشا و یک حسابرس مستقل قابل اعتماد و حسابرسی داخلی اثر بخش بنا نهاده شده است.

کار کرد حسابرسی داخلی به عنوان یک عنصر تمام عیار راهبری شرکتی باید در رابطه با تمام فعالیت های شرکت خدمات مشاوره ای و اطمینان بخشی مستقیم فراهم آورد.

پژوهش موسسه حسابرسی پرایس واترهاوس کوپرز در سال ۲۰۰۷ نشان داد ۷۹ درصد شرکت ها از حسابرسان داخلی استفاده میکنند که کارکردهای حسابرسی داخلی آنها :

  • اثر بخشی رویه عمل ساختار راهبری شرکت را ارزیابی کرده است.
  • پیشنهادها ویژه ای را جهت فعالیتها و فرایندهای راهبری شرکت ارائه کرده است.

فهرست پاورپوینت حسابرسان داخلی و مستقل و نظارت ppt:

حسابرسی داخلی

حسابرسی داخلی، یکی از سازوکارهای راهبری شرکتی

به علاوه حسابرسان داخلی برای اهداف زیر به خوبی آموزش دیده اند:

حسابرسان داخلی به عنوان مشاور

اظهار نظر حسابرسی داخلی در رابطه با کنترلهای داخلی

حسابرسی مستقل

چگونگی انتخاب و تغییر حسابرسان

مسئولیت قانونی حسابرسان در ایران

حسابرسان مستقل و راهبری شرکتی

اظهار نظر حسابرس مستقل در مورد کنترل های داخلی

مطالعه بیشتر