فصل چهاردهم روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش سیف ppt

فصل چهاردهم روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش سیف ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
28,000 تومان 14,900 تومان

کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت فصل چهاردهم ۱۴ کتاب روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش دکتر علی اکبر سیف (تفکر؛ حل مسئله، تفکر انتقادی، و آفرینندگی) می باشد که با فرمت ppt در ۳۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

فهرست:

مسئله

حل مسئله

انواع مسئله

حل مسئله بعنوان انتقال یادگیری

انواع یادگیری

انواع انتقال مثبت

آموزش حل مسئله

آموزش انتقال یادگیری

تفکر انتقادی

آموزش تفکر انتقادی

آفرینندگی

دیدگاه های مختلف نسبت به آفرینندگی دیدگاه گانیه نسبت به آفرینندگی

ویژگی های تفکر واگرا

دیدگاه تورنس نسبت به آفرینندگی

آفرینندگی، هوش و پیشرفت تحصیلی

ویژگی های افراد آفریننده

آموزش آفرینندگی

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای دانلود پاورپوینت فصل چهاردهم روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش دکتر علی اکبر سیف ppt ، محتوای چند تا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.

محتوای اسلاید ۵

حل مسئله بعنوان انتقال یادگیری

  • انتقال یادگیری یا انتقال آموزش به تاثیر یادگیری های قبلی بر یادگیری های بعدی گفته می شود.
  • مثلا به دانش آموزان کمک کنیم تا دانش و مهارتهای اکتسابی را از یک مسئله به مسئله دیگر، از یک سال در مدرسه به سال دیگر، از مدرسه به خانه و از یا از مدرسه به محل کار انتقال دهد

محتوای اسلاید ۳۳

آفرینندگی،هوش و پیشرفت تحصیلی

هرچند که هوش و آفرینندگی به هم وابسته اند ولی پژوهش ها این وابستگی را خیلی ناچیز می دانند و این آزمونها و نمرات به تنهای نمتوانند افراد خلاق یا افراد دارای تفکر واگرا را انتخاب کرد و معلمانی که از روی نمرات و خلاقیت این افراد را قضاوت می کنند تشخیص درستی ندارند.

نکته۱: تورنس ، گیج و برلاینر: رابطه ی بین نمرات آزمون های هوش و آفرینندگی و پیشرفت تحصیلی چشمگیر نیست و تاثیری ندارد.

نکته۲: گیلفورد و کریستن سن: در رابطه با تاثیر هوش به آفرینندگی گفته اند که: یک سطح معین از هوش حدود ۱۲۰ بین هوش و توانایی های آفرینندگی همبستگی وجود دارد و بالاتر از ۱۲۰ دیده نمی شود.

مطالعه بیشتر