کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود پاورپوینت برخی فصول کتاب بازاریابی صنعتی نوشته سیدرضا سید جوادین و محمدرحیم اسفیدانی می باشد که با فرمت ppt تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
´مفاهیم و تئوری های بازاریابی، قبل از جنگ جهانی دوم توسعه یافت،
ولی
´مفاهیم ایجاد شده در حوزه بازاریابی عمدتا بر روی مصرف کننده نهایی متمرکز بوده اند و کمتر مفاهیم مربوط به بازارهای صنعتی (سازمانی) را مورد توجه قرار داده اند.
´در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰
رفتار خریداران در بازارهای صنعتی و سازمانی کاملا متفاوت از رفتار خریداران و مصرف کنندگان نهایی می باشد؛
در نتیجه : هر یک از بازارهای فوق نیازمند استراتژی های بازاریابی متفاوتی هستند.
تعریف بازارهای صنعتی
´مفهوم فروش کالا و خدمات به یک سازمان تعریف نمود که این سازمان این کالا و خدمات را مصرف می کند و یا آن را مجددا به فروش می رساند.
بازارهای صنعتی شامل:
´ سازمان های تجاری،
´ سازمانها غیر انتفاعی
´و سازمانهای دولتی است.
بین بازارهای صنعتی و بازارهای مصرفی تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.
ویژگی های بازارهای صنعتی
´تقاضاهای مشتق شده Derived Demand:
´رابطه مستقیم بین تقاضای محصولات صنعتی و تقاضای محصولات مصرفی وجود دارد.
مثال»
محصولاتی که توسط قطعه سازان خودرو به شرکت های خودروساز عرضه می شود، در نهایت این محصولات در مونتاژ خودرو مورد استفاده قرار می گیرند و به دست مصرف کننده نهایی می رسد
عناوین فصول پاورپوینت کتاب بازاریابی صنعتی سیدرضا سید جوادین :
فصل سوم:
روابط خریدار و فروشنده و مدیریت روابط با مشتریان در بازارهای صنعتی در ۱۷ اسلاید
فصل چهارم:
بخشبندی، هدفگذاری و موقعیتیابی در ۱۶ اسلاید
فصل پنجم:
برنامه ریزی استراتژیک در بازار های صنعتی در ۲۱ اسلاید
فصل ششم:
مدیریت محصول در بازارهای صنعتی در ۳۳ اسلاید
فصل هفتم:
قیمت گذاری در بازارهای صنعتی در ۲۴ اسلاید
فصل دهم:
آمیخته ارتباطات بازاریابی صنعتی در ۲۱ اسلاید