فایل WORD حسابداری درآمدهای بیمارستانی

فایل WORD حسابداری درآمدهای بیمارستانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

فایل WORD حسابداری درآمدهای بیمارستانی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت جامع و کامل حسابداری درآمدهای بیمارستانی می باشد که در حجم ۲۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن فایل WORD حسابداری درآمدهای بیمارستانی

مقدمه:

بنابر تعریف‌ ارائه‌ شده‌ در فصل‌ سوم‌ مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌، درآمد عبارت‌ است‌ از افزایش‌ در حقوق‌ صاحبان‌ سرمایه‌ بجز مواردی‌ که‌ به‌ آورده‌ صاحبان‌ سرمایه‌ مربوط‌ می‌شود. مفهوم‌ درآمد، هر دو گروه‌ ” درآمد عملیاتی‌“ و ” درآمد غیرعملیاتی“ را در برمی‌گیرد.

درآمـد عملیاتی‌ عبـارت‌ از درآمدی‌ است‌ کـه‌ از فعالیتهای‌ اصلی‌ و مستمر واحد تجاری‌ حاصل‌ می‌گردد و با عناوین‌ مختلفی‌ از قبیل‌ فروش‌، حق‌الزحمه‌، سود تضمین‌ شده‌، سود سهام‌ و حق امتیاز مورد اشاره‌ قرار می‌گیرد.

طبقه بندی درآمدها در بیمارستان

از لحاظ نحوه ارائه خدمات :

خدمات ارائه شده در بیمارستان با توجه به ماهیت درمانی و نحوه ارائه آن و همچنین بازه زمانی و نحوه تحقق  به دسته های زیر تقسیم بندی میشود :

۱- ویزیت   ۲- دارو سرپایی  ۳- لوازم سرپایی  ۴-ترخیص بستری ۵- ترخیص اورژانس  ۷- اقدامات سرپایی  ۸- سرویس های پاراکلینیکی و کلینیک

اجزای تشکیل دهنده درآمد در بیمارستان

۱-قیمت پایه : این قیمت مورد تایید وزارت بهداشت و درمان میباشد و معمولا سازمان های بیمه گر این نرخ را ملاک محاسبات خود قرار میدهند.

۲-قیمت تفاوت : مابه التفاوت قیمت پایه (قیمت دولتی) با قیمت خصوصی که قیمت مورد تایید سازمان نظام پزشکی است تحت عنوان قیمت تفاوت قرار میگیرد. جمع قیمت پایه و تفاوت ، کل قیمت خدمات را تشکیل میدهد.

۳-سهم بیمه اول : آن قسمت از مبلغ کل که مورد تعهد بیمه اول (که معمولا بیمه های اصلی میباشند) را نشان میدهد.

۴-سهم بیمه دوم  (مکمل) : آن قسمت از مبلغ کل که توسط بیمه اول تعهد نشده و بیمه دوم همه یا قسمتی از آنرا تعهد میکند.

۵-سهم بیمار  : برابر تفاوت قیمت کل خدمات منهای سهم بیمه اول و سهم بیمه دوم میباشد که بایستی توسط بیمار پرداخت شود…..

مطالعه بیشتر